PARTYINFO
CREATIVE
Datum konání: |
12.03.2004 - pátek |
Místo konání: |
Praha - Paradogs - Karlovy Lázně |
DJs: |
Ben Sims (UK), Pietro, Aton |
DJi zvučných jmen se to v poslední době v Paradogsu jen hemží. Už 12. března přijíždí nikdo jiný než Ben Sims. Kromě něj na Creative uslyšíte residentního Pietra a Atona. Avizovaný Orbith se ze svého vystoupení dodatečně omluvil – důvodem pro jeho neúčast v line-upu je předávání cen ankety Žebřík 2003 (pořádané časopisem Rockreport) kategorie dj roku. Ben v těchto dnech pilně dokončuje v londýnském studiu svoji novou desku, která vyjde na jaře, a prý se máme na co těšit.
Line up:
21:00 – 00:00 Aton
00:00 – 02:00 Ben Sims (UK)
02:00 - ? Pietro
Ben Sims
I když zastíněn mainstreamem, kde kariéru dělá kufr trendy dvanáctipalců a hledání příležitostí jak se prosadit, DJing taky vyžaduje fantastický cit v uších. Navíc musíte být technicky zruční a mít hudební cítění, důležitá je taky minulost, zkušenosti a vše co nás ovlivňuje. V klubu hrajete hodinu – dvě, ale je to jen odvar, minulost co přichází do varu, mění se. Ben Sims stál poprvé za gramofony v deseti letech. Působil v pirátském radiu a muziku si obstarával i z ciziny. Státy nabízely Levan, Cash Money, DJ Cheese, Red Alert, Bambaataa a Grandmaster Flash. UK mu dalo Froggy, Westwood, Jah Shaka and Hardrock Soul Movement. Roztáčel to na večírcích přátel, after-hours blues houses, to mu bylo kolem patnácti, a o pár let později hrál klíčovou roli při rozjezdu pirátské stanice Atmosphere FM.
Neoficiální akce měly úspěch, ale scéna se přesunula do klubů a Ben s ní. „Moje první láska rozhodně byl hiphop/electro. Desky sem začal shromažďovat v roce 1983 – všichni mý známý byli buďto breakaři nebo graffiti umělci a já byl něco mezi. Stal jsem DJem, a mixování se pro mě stalo posedlostí. Abych byl upřímný, označení techno nemám moc v lásce. Neřekl bych, že hudba co dělám a hraju je ´přímé techno´, celý můj zvuk je prostě přirozený proces co souvisí se vším. Fakt mě to baví a hodně mě ovlivňují třeba King Tubby, Arthur Russell nebo Marley Marl , Todd Terry, Masters at Work nebo Carl Craig.“
Díky své reputaci se Simse ujal booking a management dy-na-mix. Brzy všem dokázal, že jeho jméno na akci je zárukou úspěchu, každý víkend je zván na akce po celém světě. To vše podpořeno residenturami - Atomic Jam, Orbit, System, Voodoo, Ultimate Base a Open to Torture. Záznamy jeho mixů ze tří gramofonů byly ozdobou bulletinů a chatů. Jeho talentu si všimli všude. Jeho hudba i sety jsou naprosto jedinečné- “Stejně tak jako miluju hraní v UK, a snažím se tam hrát co nejvíc, lhal bych, kdybych řekl, že má reputace ve světě daleko nezastínila tu v UK. Ale lidi si to žádaj, tak jsem v Londýně začal dělat příležitostnou akci nazvanou ‘Retro_vert’ , spolu se svým partnerem a partou přátel, vložili jsme kapitál a rozjeli to a taky to byl dobrý důvod zabookovat umělce, kteří by si tam jinak jen ztěží zahráli: A guy called Gerald, 65dMavericks, Baby Ford, Mark Broom, Blake Baxter, Oscar Mulero, Oliver Ho, James Ruskin, Deetron, Paul Mac, Rue East, Alan Oldham, Vince Watson a Memory Foundation .”
Ben Sims řídí pět labelů, a každému vtiskl specifickou funkci. Hardgroove přesně vystihuje jeho zvuk; funky v nitru, drsný a tvrdý na okrajích. Sesterský label, Ingoma, se zaměřuje na více tribal věci, ale opět s velkým důrazem na kvalitu. Theory je ‘mateřský label’ schopný přesunovat se mezi styly, zatímco Symbolism se ujímá osobních, náladami inspirovaných tracků. Vedlejší projekt Native podporuje více free styly jako melodické elektro. Jeho desky mají v kufru zároveň jeho osobní hrdinové jako: Derrick May, Kevin Saunderson, Jeff Mills, Rolando atd. Remixoval třeba Green Velvet, Blake Baxter, Adam Beyer a taky spoustu vycházejících projektů na UK labelu Peacefrog.
“Myslím, že moje hudba se hodně vyvinula, ale koncept a myšlenky každého labelu jsou pořád stejné. Zjednodušeně – je do odraz toho co mě baví, co hraju, nebo co chci podpořit. Každý label má vlastní smysl existence a každý je nějak propojený s ostatními konceptem, hudbou nebo umělcem, který je do něj zapojen. Nechci být produkt, a nikdy nechci, aby se stalo to, že mé labely budou pouze závislé na mé hudbě, baví mě ´Hardgroove’, rytmická hudba nebo předělávky, ale to co mě nejvíc bere je mixování, Dj-ing a sbírání vinylů. To co dělám je fakt vášeň. Miluju tu energii při mixování a je toho tolik, co můžete přidat do setu nebo cédéčka nebo do show, co jej udělá jedinečným. Moje studiová produkce je vlastně jen doplnění toho, co dělám za gramofony, PŘEDNĚ A HLAVNĚ JSEM DJ.”
Během posledních šesti let Ben upevnil svou dominantní pozici ve světovém DJingu, neustále cestuje za hraním po celém světě a získává si lidi v legendárních klubech a na akcích jako- Liquid room, Tokyo. Sonar, Barcelona. Awakenings, Amsterdam. Aria, Montreal. Limelight. NYC. Rex, Paris. La Real, Oviedo. Delirium, Perth. Metropolis, Sofia. Circuito, Sao Paulo. Zouk, Singapure. U60, Frankfurt. I love Techno, Belgium. Loft, Switzerland. Shine, Belfast. Family, Toledo. Tresor, Berlin. Rockets, Osaka. Wet, Melbourne plus stovky dalších jsou důkazem toho, že je jedním z nejžádanějších DJs současnosti a také špičkou v UK, obě jeho aktuální mix CD - Theory of interpretation (Theory) a Escapismpart one (primal rhythms/fine audio) zaznamenaly obrovský ohlas a získaly si uznání.
Po tom všem by se dalo čekat, že je přepracovaný a znavený. Ne, Ben je stále až překvapivě ambiciózní a má pocit, že tu je pro něj pořád ještě mnoho cílů, kterých by chtěl dosáhnout. “Chtěl bych dělat víc mix CDs, radio show, udělat další album, víc Retro_vert parties, víc tour a taky rozvíjet svou vlastní bookingovou agenturu. Asi budu i hrát víc alternativních setů a užiju si to. Taky jsem rozjel nový projekt Roku spolu s londýnským veteránem Markem Broomem" - používají 4 gramofony, 2 cd playery na fx DJ set plus další techniku. "Myslím, že tohle celý se opakuje znova a znova a nová generace si na to pomalu zvyká. Za posledních pár let udělala hudba velký pokrok dopředu. Přestože konec let ‘80tých a začátek let ‘90tých jsou pro mě naprosto neopakovatelné, věřím tomu, že se funk a všechno kolem vrátí.”