PARTYINFO
SETKÁNÍ PŘÁTEL A PŘÍZNIVCŮ SERVERU TECHNO.CZ
Datum konání: |
05.12.2002 - čtvrtek |
Místo konání: |
Praha - Norton |
DJs: |
Monotype (special slow set, Reyko Keyko) |
Live: |
Face 2 Face - DJs Face & Mataro, Daccia (vocals), Hodjohn (sax), Lukas Ross (guitars), Mataro (e-percussion), special guest Red Beast |
Info: |
info@techno.cz |
Popis: |
Techno.cz chat session start 21:00, vstup zdarma! styl: deep/tribal/progressive/tech-house |
Face2Face
Moderní hudba, zvaná též elektronická, již dávno pronikla do všech koutů moderního umění a pomalu se stala běžnou a respektovanou součástí našich životů. Ovšem tato věc má i druhou stránku a tím je samozřejmě jistá monotónost, která by se mohla začít (a upřímně už začala) v tomto stylu projevovat. Je proto dobře, že i na české scéně elektronické taneční hudby vznikají nové a neotřelé projekty, které se pokoušejí poukazovat na nové možnosti a směry vývoje právě v tomto stylu. Proto bych se rád pozastavil nad jedním z těchto projektů a pokusil se vám trochu přiblížit jeho hlavní aktéry.
Projekt Face2Face jsem poprvé slyšel asi před třemi měsíci a od té doby jsem navštívil tři jejich koncerty či představení. Slyšel jsem o nich již dříve, ale nevěnoval jsem jim velkou pozornost.
Jak bývá u projektů elektronické hudby zvykem, i tento se skládá z reprodukované hudby, kterou obstarává sada gramofonů a jeden velmi zkušený DJ a dále doplňující živé nástroje, kterými jsou elektrická kytara, elektronické bicí, saxofon a zpěv. Vedle této standardní sestavy se na jejich koncertech můžete setkat i s celou řadou příležitostných nástrojů, které doplňují a zpestřují celkový hudební dojem.
Pevný a neměnný základ projektu na koncertech tvoří reprodukovaná hudba. Ta je podávána ve stylech přes house až po techhouse nebo happyhouse. Víceméně se jedná o housovou základnu, kterou občas prořízne trochu ostřejší či naopak komornější skladba. Výkon DJe je velmi úctyhodný. Dalo by se říci, že je hnací silou a hlavním skladatelem rytmu a celkové melodie. Nedokážu si bohužel představit projekt, byť jen na chvíli ochuzený o dynamickou a vodící část reprodukované hudby. Zde bych možná viděl největší a asi nejpodstatnější nedostatek celého projektu. Ale k tomu později.
Živé nástroje jsou do hudby dosazované podle nálady a uměleckého citu jednotlivých muzikantů. Pokud bych vzal pevné složky živého hraní postupně, určitě bych začal u bicích. Bicí jsou výborný nástroj pro doplnění již hotové hudby a ještě více je tato vlastnost zvýrazněna, pokud se jedná o elektronické bicí. Ty lze totiž programovat na libovolné zvuky (podle banky nástroje) a tak přímo na míru celkovému zvuku vytvářet sekvence a tím zaplňovat díry v hudebním toku. Toho se v projektu opravdu velmi pozitivně využívá, i když by občas neškodilo dát bicím trochu více prostoru pro vlastní realizaci. Přerušení reprodukovaného setu a vytvoření místa pro sólo či přechod by celkový dojem velmi obohatilo o moment tzv. gradování, který je pro dlouhé sety velmi důležitý.
Druhý nástroj v řadě je sólová kytara. Jedná se o velmi pozitivní nástroj pomocí kterého se dá vytvářet jak plocha, tak složité přechodové melodie. Kytarista projektu je velmi šikovný a svému umění zcela rozumí. Přesně ví, kdy hudbu nechat plynout a kdy tok přestřelit výrazným sólem. Ale podle mého názoru postrádá nebo neumí (či nechce) využít cit pro výběr doplňkové melodie a její ztvárnění v celkové skladbě. Dochází tím ke vzniku předimenzovaných momentů, které nepřímo ruší ostatní muzikanty.
Zpěv. Velmi důležitá a jedinečná část, která by rozhodně v žádném projektu neměla chybět. Nechybí naštěstí ani zde a jedná se opravdu o výborný zpěv. Tuto složku v hudbě obstarává zpěvačka s velmi příjemným a citlivým hlasem, který výborně doplňuje housovou skladbu a tím se vytváří dojem uceleného a kompaktního proudu hudby. Zpěvačka mi sice přijde trochu stydlivá, ale věřím, že postupným vývojem se bude do budoucna jistě natolik zlepšovat a zpřesňovat, že ji budeme za mikrofonem vídat častěji.
Saxofon, jako poslední doplňkový nástroj projektu, jsem osobně slyšel pouze na jednom z těch koncertů, které jsem navštívil, ale musím hned a otevřeně před saxofonistou smeknout klobouk. Má výborný cit a talent a jeho posazení tónů a melodie do skladby je výborné. I výběr samotné melodie a návaznost je provedena nadmíru dobře.
Co se týká celkového pohledu na projekt, musím říci, že prozatím se nedá moc mluvit o dokonalé souhře nebo vytváření myšlenky či příběhu, ale určitě se jedná o velmi šikovné hudebníky. Možná bych se pokusil projektu doporučit více poslouchat jeden druhého a snažit se již při kompozici vytvářet nápad hudbou prezentovaný. Určitě by neškodilo zaměřit se více na komplexní pohled. Jak jsem se již výše zmínil, prozatím mi připadá, že celý projekt táhne DJ a ostatní se "vezou". DJ by měl dát více prostoru nástrojům, pokusit se občas vybrat skladbu bez beatu nebo více plochou a tím podtrhnout nástroje společně se zpěvem.
Celkově se jistě dá o projektu Face2Face říci, že se jedná o velmi nadanou skupinku lidí, kteří vytvářejí nový směr a zaplňují prostor hudebního světa. Chybí jim zkušenosti, které budou pomalu nabývat a tím získají přehled a cit pro souhru a umělecké poddání myšlenky. Osobně zůstanu tomuto projektu věrný a pokusím se Vám v budoucnu přiblížit jejich postupné zlepšování a zdokonalování.
Více informací o projektu Face2Face: www.face-2-face.cz
Face 2 Face ve čtvrtek v klubu Norton
Moderní hudba, zvaná též elektronická, již dávno pronikla do všech koutů moderního umění a pomalu se stala běžnou a respektovanou součástí našich životů. Ovšem tato věc má i druhou stránku a tím je samozřejmě jistá monotónost, která by se mohla začít (a upřímně už začala) v tomto stylu projevovat. Je proto dobře, že i na české scéně elektronické taneční hudby vznikají nové a neotřelé projekty, které se pokoušejí poukazovat na nové možnosti a směry vývoje právě v tomto stylu. Proto bych se rád pozastavil nad jedním z těchto projektů a pokusil se vám trochu přiblížit jeho hlavní aktéry.
Projekt Face2Face jsem poprvé slyšel asi před třemi měsíci a od té doby jsem navštívil tři jejich koncerty či představení. Slyšel jsem o nich již dříve, ale nevěnoval jsem jim velkou pozornost.
Jak bývá u projektů elektronické hudby zvykem, i tento se skládá z reprodukované hudby, kterou obstarává sada gramofonů a jeden velmi zkušený DJ a dále doplňující živé nástroje, kterými jsou elektrická kytara, elektronické bicí, saxofon a zpěv. Vedle této standardní sestavy se na jejich koncertech můžete setkat i s celou řadou příležitostných nástrojů, které doplňují a zpestřují celkový hudební dojem.
Pevný a neměnný základ projektu na koncertech tvoří reprodukovaná hudba. Ta je podávána ve stylech přes house až po techhouse nebo happyhouse. Víceméně se jedná o housovou základnu, kterou občas prořízne trochu ostřejší či naopak komornější skladba. Výkon DJe je velmi úctyhodný. Dalo by se říci, že je hnací silou a hlavním skladatelem rytmu a celkové melodie. Nedokážu si bohužel představit projekt, byť jen na chvíli ochuzený o dynamickou a vodící část reprodukované hudby. Zde bych možná viděl největší a asi nejpodstatnější nedostatek celého projektu. Ale k tomu později.
Živé nástroje jsou do hudby dosazované podle nálady a uměleckého citu jednotlivých muzikantů. Pokud bych vzal pevné složky živého hraní postupně, určitě bych začal u bicích. Bicí jsou výborný nástroj pro doplnění již hotové hudby a ještě více je tato vlastnost zvýrazněna, pokud se jedná o elektronické bicí. Ty lze totiž programovat na libovolné zvuky (podle banky nástroje) a tak přímo na míru celkovému zvuku vytvářet sekvence a tím zaplňovat díry v hudebním toku. Toho se v projektu opravdu velmi pozitivně využívá, i když by občas neškodilo dát bicím trochu více prostoru pro vlastní realizaci. Přerušení reprodukovaného setu a vytvoření místa pro sólo či přechod by celkový dojem velmi obohatilo o moment tzv. gradování, který je pro dlouhé sety velmi důležitý.
Druhý nástroj v řadě je sólová kytara. Jedná se o velmi pozitivní nástroj pomocí kterého se dá vytvářet jak plocha, tak složité přechodové melodie. Kytarista projektu je velmi šikovný a svému umění zcela rozumí. Přesně ví, kdy hudbu nechat plynout a kdy tok přestřelit výrazným sólem. Ale podle mého názoru postrádá nebo neumí (či nechce) využít cit pro výběr doplňkové melodie a její ztvárnění v celkové skladbě. Dochází tím ke vzniku předimenzovaných momentů, které nepřímo ruší ostatní muzikanty.
Zpěv. Velmi důležitá a jedinečná část, která by rozhodně v žádném projektu neměla chybět. Nechybí naštěstí ani zde a jedná se opravdu o výborný zpěv. Tuto složku v hudbě obstarává zpěvačka s velmi příjemným a citlivým hlasem, který výborně doplňuje housovou skladbu a tím se vytváří dojem uceleného a kompaktního proudu hudby. Zpěvačka mi sice přijde trochu stydlivá, ale věřím, že postupným vývojem se bude do budoucna jistě natolik zlepšovat a zpřesňovat, že ji budeme za mikrofonem vídat častěji.
Saxofon, jako poslední doplňkový nástroj projektu, jsem osobně slyšel pouze na jednom z těch koncertů, které jsem navštívil, ale musím hned a otevřeně před saxofonistou smeknout klobouk. Má výborný cit a talent a jeho posazení tónů a melodie do skladby je výborné. I výběr samotné melodie a návaznost je provedena nadmíru dobře.
Co se týká celkového pohledu na projekt, musím říci, že prozatím se nedá moc mluvit o dokonalé souhře nebo vytváření myšlenky či příběhu, ale určitě se jedná o velmi šikovné hudebníky. Možná bych se pokusil projektu doporučit více poslouchat jeden druhého a snažit se již při kompozici vytvářet nápad hudbou prezentovaný. Určitě by neškodilo zaměřit se více na komplexní pohled. Jak jsem se již výše zmínil, prozatím mi připadá, že celý projekt táhne DJ a ostatní se "vezou". DJ by měl dát více prostoru nástrojům, pokusit se občas vybrat skladbu bez beatu nebo více plochou a tím podtrhnout nástroje společně se zpěvem.
Celkově se jistě dá o projektu Face2Face říci, že se jedná o velmi nadanou skupinku lidí, kteří vytvářejí nový směr a zaplňují prostor hudebního světa. Chybí jim zkušenosti, které budou pomalu nabývat a tím získají přehled a cit pro souhru a umělecké poddání myšlenky. Osobně zůstanu tomuto projektu věrný a pokusím se Vám v budoucnu přiblížit jejich postupné zlepšování a zdokonalování.
Více informací o projektu Face2Face: www.face-2-face.cz
Face 2 Face ve čtvrtek v klubu Norton
Někdo má rád párty, kde se ukryje mezi tisícovkou hopsajících tanečníků, jiný dá před víkendem přednost menšímu místu, kde posedí s pár přáteli. Face 2 Face už potřetí míří do útrob příjemného prostředí klubu Norton, který najdete v Dušní ulici 15.
Interiér, jemuž vévodí akvárium s živými piraněmi se v mikulášský čtvrtek 5. prosince rozezní houseovou nadílkou. Znovu nebude chybět živý element, takže saxofon, perkuse a basová kytara si přijdou na své. Po návratu Red Beast z dalekých cest tak bude mít naše dvorní zpěvačka Daccia k sobě opravdovou posilu!
Server Techno.cz přišel s nápadem uspořádání dalšího setkání přátel této domény, takže se můžete osobně potkat s těmi, kteří vás informují o současném dění na taneční scéně.
Čtvrteční večer se ponese ve znamení zajímavých setkání a můžete u toho být i vy!
Někdo má rád párty, kde se ukryje mezi tisícovkou hopsajících tanečníků, jiný dá před víkendem přednost menšímu místu, kde posedí s pár přáteli. Face 2 Face už potřetí míří do útrob příjemného prostředí klubu Norton, který najdete v Dušní ulici 15.
Interiér, jemuž vévodí akvárium s živými piraněmi se v mikulášský čtvrtek 5. prosince rozezní houseovou nadílkou. Znovu nebude chybět živý element, takže saxofon, perkuse a basová kytara si přijdou na své. Po návratu Red Beast z dalekých cest tak bude mít naše dvorní zpěvačka Daccia k sobě opravdovou posilu!
Server Techno.cz přišel s nápadem uspořádání dalšího setkání přátel této domény, takže se můžete osobně potkat s těmi, kteří vás informují o současném dění na taneční scéně.
Čtvrteční večer se ponese ve znamení zajímavých setkání a můžete u toho být i vy!