PARTYINFO
MEGA CLUB TECHNO 20
Datum konání: |
25.04.2003 - pátek |
Místo konání: |
Praha - Roxy |
DJs: |
special guest: Christian Smith (UK) Pavel Krejdl (techno.cz), Sidecar (roxy praha), Hyde (fabric/ostrava) down tempo chill-out: Tall, Hoffee |
Info: |
http://www.roxy.cz |
tickets@roxy.cz |
Popis: |
laser by Wild Music, videoanimation by Phase, light show by LJ Technical medialním partnerem je server Techno.cz rezervace s 10% slevou na tickets@roxy.cz |
Rozhovor s Christianem Smithem
Bude páteční Mega Tvoje první vystoupení v Praze? Byl už jsi někdy v Praze?
Hrál jsem loni v létě v techno stanu na festivalu Open Air Fields. Byla to velká sranda, protože techno stan se projevil jako jediná stage s pořádným stanem, když venku pršelo. Musím říct, že stage byla pěkně našlapaná a bylo vidět, že návštěvníky to baví. Byl jsem velmi unavený, protože jsem měl za sebou 4 vystoupení v kuse, ale jakmile jsem začal hrát, všechna únava šla stranou a perfektně jsem si party užil.
Máš nějaké reference o Roxy od jiných DJů?
Jo slyšel jsem, že je to fakt špatný!! Ne, dělám si srandu. ;) Pravidelně hraju v Anglii na Bugged Out a tam se zmiňovali o Roxy jako o klubu, který budu mít opravdu rád. Říkali mi, že mě budete chtít zabookovat na jednu z party nocí, ale abych pravdu řekl, jsem trochu překvapen, že to trvalo tak dlouho. Ale lepší později než nikdy. ;)
Mohl by jsi se těm, kteří tě v České Republice ještě neznají, trochu přiblížit? Hodně se mluví o tvém mixování ze tří gramofonů, jak vypadá tvůj typický set?
Opravdu záleží na tom, jak dlouhý set je a kde hraju, běžně je dlouhý 2 - 8 hodin. Nemám rád puritánský přístup některých DJů, kteří hrají jenom jeden hudební styl. Rád mixuju od housu přes tech-house až k technu, rád lidi "beru na výlet" hraním různorodé hudby. Příliš DJů hraje pořád ty samé desky. A co se týče techniky mixování, zase to záleží na jaké noci a v kterém klubu vystupuju, většinou hraju na 3 gramofony, ale rád bych zdůraznil, že si myslím, že je mnohem důležitější, jestli DJ hraje dobrou hudbu, než na kolik gramců mixuje.
Vlastníš celkem hodně úspěšný label, co se na Tronicu chystá nového?
Chystá se nahrávka od Matea Murphyho, která vyjde v nejbližších několika týdnech a která je fakt dobrá. Snažím se více zaměřit na vydávaní muzikálního techna, protože klasické smyčky jsou příliš jednoduché a nudné. Dále chystám vydat track od tech-housového mistra Vince Wastona a taky vyjde něco od nováčka z Anglie, který si říká Matyn Hare. Chci pomáhat novým umělcům a pomoct rozvinout nové talenty. Na podzim vyjde dvojcédéčko ode mě a Johna Selwaye s remixy od Slam a Adama Beyera.
Kam myslíš, že se bude techno v Evropě dál ubírat? Jak vidíš jeho vývoj?
Evropská scéna jako taková je myslím hodně dobrá. Bydlím v New Yorku a techno scéna v Severní Americe je ve srovnání s Evropou velmi ubohá. Konkrétně Východní Evropa je skvělá. Snažím se hrát co nejvíc na východě, protože klubeři tam hudbu opravdu vnímají a atmosféra je neskutečná.
Která z nejnověji vydaných desek tě v poslední době nejvíc potěšila? Máš oblíbený label?
Pořád vychází skvělé desky, rád se vracím k deskám z labelu Samuel L Sessions - Funky, hluboké a energické .. Taky mám rád Adama Beyera, Technasii, Dave Clarka atd.
Který track určitě v Roxy zahraješ?
Nový vinyl od Smith & Selway z Bugged out records který vyjde v září. Jsem s touhle deskou hrozně spokojený a lidi se můžou zbláznit, když jí slyší. :)
Je jaro, příroda je zpátky v plné síle, projevuje se to nějak na tvojí tvorbě? Čím se necháváš inspirovat?
Kamarádi, počasí, literatura, jídlo, víno a mnoho dalších věcí. Mám hodně rád New York, potkáváš tu lidi z celého světa a jeho energie je velmi inspirativní.
Taneční styly se teď hodně prolínají, fúzují - která se současných podob techna ti osobně nejvíc sedí a co si myslíš o crossoveru?
Jak jsem řekl předtím, mám rád různé styly taneční hudby a rád je ve svých setech prolínám. I hudba kterou skládám by se dala zaškatulkovat jako crossover techno. Líbí se mi, že čím dál tím víc DJů začíná hrát techno. Nestarám se jestli moje desky hrají Danny Tenaglia nebo Deep Dish, těší mne, že moje desky hrají DJové vyznávající různé taneční žánry. Nejdůležitější je být otevřený a soudit hudbu podle kvality a ne podle toho jaký styl to zrovna je.
Ve kterém klubu se ti v poslední době nejlépe hrálo, kde byla nejrozjetější atmosféra?
Zrovna nedávno jsem nahrál live mix v klubu Womb v Tokyu. Byla to naprosto skvělá noc, na CD můžete slyšet, jak publikum reagovalo. Opravdu neuvěřitelné. Lidé v Japonsku jsou velmi vzdělaní a zasvěcení fanoušci. Taky mi hodně sedí východní Evropa.
Rozhovor s Hydem, Sidecarem a Pavlem Krejdlem
Rozhovorem s anglickým DJem Christianem Smithem bychom vás rádi pozvali na dnešní dvacáté pokračování Mega club techno v Roxy.
Hrál jsem loni v létě v techno stanu na festivalu Open Air Fields. Byla to velká sranda, protože techno stan se projevil jako jediná stage s pořádným stanem, když venku pršelo. Musím říct, že stage byla pěkně našlapaná a bylo vidět, že návštěvníky to baví. Byl jsem velmi unavený, protože jsem měl za sebou 4 vystoupení v kuse, ale jakmile jsem začal hrát, všechna únava šla stranou a perfektně jsem si party užil.
Máš nějaké reference o Roxy od jiných DJů?
Jo slyšel jsem, že je to fakt špatný!! Ne, dělám si srandu. ;) Pravidelně hraju v Anglii na Bugged Out a tam se zmiňovali o Roxy jako o klubu, který budu mít opravdu rád. Říkali mi, že mě budete chtít zabookovat na jednu z party nocí, ale abych pravdu řekl, jsem trochu překvapen, že to trvalo tak dlouho. Ale lepší později než nikdy. ;)
Mohl by jsi se těm, kteří tě v České Republice ještě neznají, trochu přiblížit? Hodně se mluví o tvém mixování ze tří gramofonů, jak vypadá tvůj typický set?
Opravdu záleží na tom, jak dlouhý set je a kde hraju, běžně je dlouhý 2 - 8 hodin. Nemám rád puritánský přístup některých DJů, kteří hrají jenom jeden hudební styl. Rád mixuju od housu přes tech-house až k technu, rád lidi "beru na výlet" hraním různorodé hudby. Příliš DJů hraje pořád ty samé desky. A co se týče techniky mixování, zase to záleží na jaké noci a v kterém klubu vystupuju, většinou hraju na 3 gramofony, ale rád bych zdůraznil, že si myslím, že je mnohem důležitější, jestli DJ hraje dobrou hudbu, než na kolik gramců mixuje.
Vlastníš celkem hodně úspěšný label, co se na Tronicu chystá nového?
Chystá se nahrávka od Matea Murphyho, která vyjde v nejbližších několika týdnech a která je fakt dobrá. Snažím se více zaměřit na vydávaní muzikálního techna, protože klasické smyčky jsou příliš jednoduché a nudné. Dále chystám vydat track od tech-housového mistra Vince Wastona a taky vyjde něco od nováčka z Anglie, který si říká Matyn Hare. Chci pomáhat novým umělcům a pomoct rozvinout nové talenty. Na podzim vyjde dvojcédéčko ode mě a Johna Selwaye s remixy od Slam a Adama Beyera.
Kam myslíš, že se bude techno v Evropě dál ubírat? Jak vidíš jeho vývoj?
Evropská scéna jako taková je myslím hodně dobrá. Bydlím v New Yorku a techno scéna v Severní Americe je ve srovnání s Evropou velmi ubohá. Konkrétně Východní Evropa je skvělá. Snažím se hrát co nejvíc na východě, protože klubeři tam hudbu opravdu vnímají a atmosféra je neskutečná.
Která z nejnověji vydaných desek tě v poslední době nejvíc potěšila? Máš oblíbený label?
Pořád vychází skvělé desky, rád se vracím k deskám z labelu Samuel L Sessions - Funky, hluboké a energické .. Taky mám rád Adama Beyera, Technasii, Dave Clarka atd.
Který track určitě v Roxy zahraješ?
Nový vinyl od Smith & Selway z Bugged out records který vyjde v září. Jsem s touhle deskou hrozně spokojený a lidi se můžou zbláznit, když jí slyší. :)
Je jaro, příroda je zpátky v plné síle, projevuje se to nějak na tvojí tvorbě? Čím se necháváš inspirovat?
Kamarádi, počasí, literatura, jídlo, víno a mnoho dalších věcí. Mám hodně rád New York, potkáváš tu lidi z celého světa a jeho energie je velmi inspirativní.
Taneční styly se teď hodně prolínají, fúzují - která se současných podob techna ti osobně nejvíc sedí a co si myslíš o crossoveru?
Jak jsem řekl předtím, mám rád různé styly taneční hudby a rád je ve svých setech prolínám. I hudba kterou skládám by se dala zaškatulkovat jako crossover techno. Líbí se mi, že čím dál tím víc DJů začíná hrát techno. Nestarám se jestli moje desky hrají Danny Tenaglia nebo Deep Dish, těší mne, že moje desky hrají DJové vyznávající různé taneční žánry. Nejdůležitější je být otevřený a soudit hudbu podle kvality a ne podle toho jaký styl to zrovna je.
Ve kterém klubu se ti v poslední době nejlépe hrálo, kde byla nejrozjetější atmosféra?
Zrovna nedávno jsem nahrál live mix v klubu Womb v Tokyu. Byla to naprosto skvělá noc, na CD můžete slyšet, jak publikum reagovalo. Opravdu neuvěřitelné. Lidé v Japonsku jsou velmi vzdělaní a zasvěcení fanoušci. Taky mi hodně sedí východní Evropa.
Rozhovor s Hydem, Sidecarem a Pavlem Krejdlem
25.4. se na dvacátém pokračování Mega objeví DJ a producent Christian Smith, co tomu říkáš? Co říkáš na něj jako na DJe?
Hyde: Slyšel jsem ho hrát na OAF, technicky přesně ze 3 gramofonů, našlápnutá muzika, takže myslím, že OK.
Sidecar: Bohužel jako DJe jsem ještě doposud neměl možnost Christiana slyšet, nicméně po producentské stránce, myslím, jeho věhlas nemá hranic. Jsem velice zvědav, jak se mu u nás v Roxy na Mega bude hrát a pevně doufám, že mu podmínky klubu budou natolik vyhovovat, že se bude moci předvést jako pan DJ.
Pavel Krejdl: Je to cool člověk a velice dobrý producent. Tvoří hodně příjemné groove techno, ale mám od něj i desky z trošku tvrdšího soudku, což já mít rád. :) Škoda, že těch razantnějších není víc. Jako DJ je fakt dobrej, ale na druhou stranu jsem ho slyšel jen jednou, tak nebudu přehánět.
Jaký set na pátek plánuješ?
Hyde: Vždy se snažím zahrát pro dobro dané akce, takže rozjížděcí set pokud party zahajuji a pokusím se být věrný svému moody soundu.
Sidecar: Sety si nijak zvláště neplánuji, vlastně se je snažím vytvářet vždy až na místě. ;) Není to normální?
Pavel Krejdl: Nevím, ale vzhledem k vystoupení Christiana si asi taky připravím nějaké groove techníčko, ...aby se večer ubíral stejným směrem, i když u mě nikdo nikdy neví, co přesně daný den budu hrát. Prostě hraju spontánně, podle atmosféry, předem si nic přesně nepřipravuju, ale cca 1 hodinu potřebuju na vytřídění z neuvěřitelného počtu desek.
Která z nových techno desek tě v poslední době příjemně překvapila?
Hyde: Většině to stejně nic neřekne, ale Christopher Benjamin - Budda.
Sidecar: No není to sice až tak úplně techno deska, ale za zmínku jistě stojí. Jedná se o téměř čistě experimentální projekt španěla Fernanda Corony. Pod pseudonymem Murcof Martes vydal téměř sbírku elektronických symfonických básní. Opravdu mám pocit, že takováto nadčasová hudba jistě nezanechá žádného znalce elektroniky chladným.
Pavel Krejdl: Na podobnou otázku jsem před chvilkou odpovídal ještě v jiném rozhovoru, ale rád to zopakuju. Zaujal mě Peter Sliwinski na labelu Damona Wilda Synewave Records, jinak jsem si hodně oblíbil label Pure Plastic, na kterém vydává Mark Broom a spol. Mimochodem bych uvítal, kdyby Roxy zabookovalo do budoucna Marka Brooma, protože je to i nadmíru kvalitní DJ a v hodně pozitivním světle se prý ukázal na předminulé Citadele. Samozřejmě, že bych si s ním rád zahrál! :)
Kterou desku určitě nezapomeneš v pátek zahrát?
Hyde: Double X - Charis - je to takový hustší Kowalski.
Sidecar: Desek bude jistě spousta a skvělých - mohu potvrdit nějaké slovenské a české projekty, ale co přesně to bude, ještě opravdu nevím.
Pavel Krejdl: Beastie Boys - Girls.
Spusta stylů v současnosti prochází velkými změnami, kam si myslíš, že současná techno scéna směřuje?
Hyde: Tam kam patří, zpátky do klubu a je to tak dobře. Už sám pociťuji to, že lidi se opět chtějí bavit a muziku si zase začínají více vybírat...
Sidecar: Současná techno scéna, myslím, tak trochu stagnuje, ale na druhou stranu diky výrobkům jako je kupříkladu důmyslný Final Scratch se na scénu dostane spousta nové muziky a nových producentu, kteří tu muziku chtějí dělat, rozšiřují se možnosti, tím pádem je to zase o trochu pestřejší.
Pavel Krejdl: K rozdělení na tři hlavní styly. Představuju si to tak, že na velkých parties budou 3 stages. Hlavní stage s komerčním stylem jako je mnou tak neoblíbený techno elekro trance (fakt dost povrchní hudba), což si asi dovedete představit, druhou stage s kvalitně propracovaným techínkem a třetí, kde se bude hrát jungle a drum bác. Pak už jen klidnější odnože, které se hodí spíš do chilloutu.
DJ Christian Smith
Hyde, Sidecar a Pavel Krejdl odpovidali na otázky u příležitosti páteční Mega v Roxy.
Hyde: Slyšel jsem ho hrát na OAF, technicky přesně ze 3 gramofonů, našlápnutá muzika, takže myslím, že OK.
Sidecar: Bohužel jako DJe jsem ještě doposud neměl možnost Christiana slyšet, nicméně po producentské stránce, myslím, jeho věhlas nemá hranic. Jsem velice zvědav, jak se mu u nás v Roxy na Mega bude hrát a pevně doufám, že mu podmínky klubu budou natolik vyhovovat, že se bude moci předvést jako pan DJ.
Pavel Krejdl: Je to cool člověk a velice dobrý producent. Tvoří hodně příjemné groove techno, ale mám od něj i desky z trošku tvrdšího soudku, což já mít rád. :) Škoda, že těch razantnějších není víc. Jako DJ je fakt dobrej, ale na druhou stranu jsem ho slyšel jen jednou, tak nebudu přehánět.
Jaký set na pátek plánuješ?
Hyde: Vždy se snažím zahrát pro dobro dané akce, takže rozjížděcí set pokud party zahajuji a pokusím se být věrný svému moody soundu.
Sidecar: Sety si nijak zvláště neplánuji, vlastně se je snažím vytvářet vždy až na místě. ;) Není to normální?
Pavel Krejdl: Nevím, ale vzhledem k vystoupení Christiana si asi taky připravím nějaké groove techníčko, ...aby se večer ubíral stejným směrem, i když u mě nikdo nikdy neví, co přesně daný den budu hrát. Prostě hraju spontánně, podle atmosféry, předem si nic přesně nepřipravuju, ale cca 1 hodinu potřebuju na vytřídění z neuvěřitelného počtu desek.
Která z nových techno desek tě v poslední době příjemně překvapila?
Hyde: Většině to stejně nic neřekne, ale Christopher Benjamin - Budda.
Sidecar: No není to sice až tak úplně techno deska, ale za zmínku jistě stojí. Jedná se o téměř čistě experimentální projekt španěla Fernanda Corony. Pod pseudonymem Murcof Martes vydal téměř sbírku elektronických symfonických básní. Opravdu mám pocit, že takováto nadčasová hudba jistě nezanechá žádného znalce elektroniky chladným.
Pavel Krejdl: Na podobnou otázku jsem před chvilkou odpovídal ještě v jiném rozhovoru, ale rád to zopakuju. Zaujal mě Peter Sliwinski na labelu Damona Wilda Synewave Records, jinak jsem si hodně oblíbil label Pure Plastic, na kterém vydává Mark Broom a spol. Mimochodem bych uvítal, kdyby Roxy zabookovalo do budoucna Marka Brooma, protože je to i nadmíru kvalitní DJ a v hodně pozitivním světle se prý ukázal na předminulé Citadele. Samozřejmě, že bych si s ním rád zahrál! :)
Kterou desku určitě nezapomeneš v pátek zahrát?
Hyde: Double X - Charis - je to takový hustší Kowalski.
Sidecar: Desek bude jistě spousta a skvělých - mohu potvrdit nějaké slovenské a české projekty, ale co přesně to bude, ještě opravdu nevím.
Pavel Krejdl: Beastie Boys - Girls.
Spusta stylů v současnosti prochází velkými změnami, kam si myslíš, že současná techno scéna směřuje?
Hyde: Tam kam patří, zpátky do klubu a je to tak dobře. Už sám pociťuji to, že lidi se opět chtějí bavit a muziku si zase začínají více vybírat...
Sidecar: Současná techno scéna, myslím, tak trochu stagnuje, ale na druhou stranu diky výrobkům jako je kupříkladu důmyslný Final Scratch se na scénu dostane spousta nové muziky a nových producentu, kteří tu muziku chtějí dělat, rozšiřují se možnosti, tím pádem je to zase o trochu pestřejší.
Pavel Krejdl: K rozdělení na tři hlavní styly. Představuju si to tak, že na velkých parties budou 3 stages. Hlavní stage s komerčním stylem jako je mnou tak neoblíbený techno elekro trance (fakt dost povrchní hudba), což si asi dovedete představit, druhou stage s kvalitně propracovaným techínkem a třetí, kde se bude hrát jungle a drum bác. Pak už jen klidnější odnože, které se hodí spíš do chilloutu.
DJ Christian Smith
Jeho pověst ho předchází, tento chlapík předvádí za mixážním pultem věci, o kterých se normálním techno DJům může jen zdát. Dokonalá mixovací technika vynesla tohoto DJe na pomyslný Olymp oblíbenosti, zejména mezi DJi.
Christian Smith je známá DJská a producentská hvězda, která se pravděpodobně nejvíce zasloužila o prosazení a definování stylu tech-house a techno v Evropě. Své desky vydává (přes 30 kousků) na svém vlastním švédském labelu Tronic nebo společně se svým parťákem Johnem Selwayem u značky In-Tec, který patří slavnému Carlu Coxovi. Christianův úspěch stojí na charakteristickém kombinování tech-houseu s typickým "pumping" zvukem a funky techna s příchutí tribalu. Za posledních 10 let procestoval doslova celý svět - Evropu, Spojené státy, Austrálii, Japonsko, Malajsii, Nový Zéland a Jižní Ameriku - a ačkoli představil a zakořenil svojí fúzi housu a techna širokému světovému publiku, tvrdí, že je teprve na začátku. Vedle známých slovinských DJů Valentina a Umeka se řadí k současné světové techno špičce.
V pátek 25.4. se v Roxy na dvacátém pokračování Mega Club Techno představí další z řady techno DJů z UK - Christian Smith, DJ a producent, který ovlivnil vývoj a definici techna a tech-housu v Evropě. Spolu s ním vystoupí zástupci domácí scény - Sidecar, Pavel Krejdl a ostravský Hyde.
Christian Smith je známá DJská a producentská hvězda, která se pravděpodobně nejvíce zasloužila o prosazení a definování stylu tech-house a techno v Evropě. Své desky vydává (přes 30 kousků) na svém vlastním švédském labelu Tronic nebo společně se svým parťákem Johnem Selwayem u značky In-Tec, který patří slavnému Carlu Coxovi. Christianův úspěch stojí na charakteristickém kombinování tech-houseu s typickým "pumping" zvukem a funky techna s příchutí tribalu. Za posledních 10 let procestoval doslova celý svět - Evropu, Spojené státy, Austrálii, Japonsko, Malajsii, Nový Zéland a Jižní Ameriku - a ačkoli představil a zakořenil svojí fúzi housu a techna širokému světovému publiku, tvrdí, že je teprve na začátku. Vedle známých slovinských DJů Valentina a Umeka se řadí k současné světové techno špičce.