PARTYINFO
FESTIVAL LOOP
Datum konání: |
27.07.2002 - sobota |
Místo konání: |
Brno - BVV (výstaviště) |
DJs: |
Rave.cz stage (techno): Samuel L. Session (sls, EU), Hardcell & Pär Grindvik (live - re run, SWE), Rob OK (JAR), Benko (subtech, SK), Kaisersoze (lunar), Orbith (bassline), Skipworker / Mr. Vee (live - g productions), Hyde (lunar), Jerry (lunar), Džejár (dc promo), Hooby (rts) Xmag stage (house, tech-house, deep-house): Jay Dee (first impresion, NL), Eric Fischer (danube rave, A), Martin Haberland (working pro, SK), Trava (lex rec.), Bee Kee Pers (live - b.y.p.r.), LIVE - E.C.A. (live - lighthouse), Javas (eastbase), Reha (art impress), Koala, Lucca (mersey) Perpetuum stage (chillout, experimental, minimal): Farben aka Jan Jelínek (klang, GER), Skank (leporelo, SK), Subsist (experience), Aleph (lunar), Artie, Ali (perpetuum) Deejays.cz stage (dnb): Soulsource (resistance ag., SUI), Koogi (eastbase), IM Cyber (eastbase), Inspiral X62 (dvoika.troika), Sayko (dvoika.troika), Overflow Kalaschnikov stage (hip hop): Warszafszki dezcz (live - rrx records, PL), Flaps (live - SK), Sila argumentu (live - SK), Questablist crew (mehdi, five, arsen - 6 gramo exibice), Mario (PL), Maniac |
Info: |
http://www.festivalloop.cz... |
Popis: |
pavilony A, V, H a stan sound systemy EAW a AC Akustika, laser light show Live (SK), živá videoanimace Phase, dekorace Depo9 v areálu U rampa, shopy, simulátory, bary, koktejlové bary Bols, venkovní posezení, afterparty živý přenos na www.festivalloop.cz, www.techno.cz, www.rave.cz videotechnologií Švamberk.NET předprodej vstupenek: Tickestream |
Švýcarský sceneleader Soulsource na Loopu
Detaily před odletem na festival Loop
Již jste jistě slyšeli o DJovi Soulsource, hlavnímu leadrovi drum'n'bassu na brněnském festivalu Loop. V tomto posledním předfestivalovém rozhovoru se vám pokusíme trochu představit Soulsource jako jednu z nejpodstatnějších osobností současné švýcarské scény. Krom jeho více než patnáctileté DJské zkušenosti, kdy se přes hip hop dostal k drum'n'bassu, je znám i svou agenturou Pure Wetness. Slyšet ho budete mít možnost těsně po půlnoci na 28. července na DNB stagi festivalu Loop.
Moc toho o Švýcarské scéně nevíme, mohl bys nám krátce popsat jak si na tom vaše DNB scéna stojí?
Švýcarská drum'n'bassová scéna je na tom nyní o mnoho lépe než byla kdykoliv před tím. Lidé začali komunikovat, producenti, DJs a MCs jsou stále lepší a lepší. Oproti technu ale mají zlámané beaty velice slabé postavení. Stane-li se, že na nějaké techno akci je i drum'n'bassová stage, můžeš si být jist s tím, že bude nejmenší subscénou na celé akci.
Máš za sebou dlouhou hudebnickou kariéru, jistě plnou zajímavých zkušeností. Vybavuje se ti nějaký příběh, co tě pobavil?
Samozřejmě, že se za dobu co hraji objevila spousta skvělých událostí. Pro mě osobně nejsilnější zážitek je z dob Soulsource jakožto hiphopového DJe, když jsem hrál jako kapelový DJ skupiny Dee-Lite. Před koncertem mě zatáhli do backstage, kde jsem asi dvacet minut pil, hulil a povídal si o samých blbostech. Vše co k tomu dál mohu říct je: "Groove is in the heart!"
Hip hop v tvém životě odehrál důležitou roli, jak si myslíš že tě ovlivnil jako drum'n'bassového DJe? Věnuješ se stále hip hopu?
Většinu technických fines, které používám ve svých drum'n'bassových setech, jsem se naučil při mixování hip hopu. Pro mne je hraní drum'n'bassu něco jako vzpomínka na staré dobré časy: scratchuji, cuttuji, dělám si vlastní "živé" remixy pomocí accapell a podobné věci. Hip hop už bohužel nehraji, celá scéna tu nějak nenávratně vymizela.
Máš nějakou dlouhodobě oblíbenou nahrávku? Vyžíváš se v nějaké odrůdě drum'n'bassu?
Nikdy mi nezůstanou nějaké skladby navždy, nemám pouze jeden oblíbený zvuk, stále cestuji, vyvíjím se a každý týden mám úplně odlišný žebříček desek. Tento týden je to třeba směsice Capone, Krust, Pascal, JB+Spice a Concord Dawn. Většinu z těchto desek samozřejmě ještě nedostanete, jedná se o dubplaty a testovací výlisky Full Cycle, True Playaz, Back to Basics... Jinak rád hraji všechny odnože drum'n'bassu, od měkkých věcí až po ty velmi syrové.
Jak se úřady dívají na akce pořádané ve Švýcarsku, vypomáhají vám nebo naopak zamezují v rozšiřování elektronické hudby?
Elektronika tu není nijak podporovaná státem, takže jestli chceš uspořádat nějakou větší akci, musíš se shánět po sponzorech. Na druhou stranu můžeme být rádi, že se nám úřady moc nestaví do cesty a mají víceméně neutrální postoj k veškeré taneční hudbě zde.
Slyšel jsi nějaký drum'n'bass z České republiky? Co na něj říkáš?
Do dnešního dne jsem neslyšel žádného DJe ani producenta z České republiky, ale už se těším na Loop, kde si poslechnu mnoho z vaší produkce a DJingu. Byl jsem přesvědčen, že je opravdu na co se těšit, tak jsem pro celý festival nadšený.
Preferuješ hraní na festivalech jako Loop, či se cítíš lépe v menších klubech?
Nedělám žádné rozdíly mezi malými klubovkami a festivaly, když přijdou pohodoví lidé a je dobrý sound systém, jdu do toho vždy na sto procent. Absolutně mi pak nezáleží na prostorech či velikosti akce...
Jsi jedním ze zakladatelů agentury Pure Wetness, můžeš nám ji trochu přiblížit?
Pure Wetness je evropská bookingová agentura, kterou dělám společně s Neuro_technologies. Náš plán je bookovat nejen naše umělce, ale i umělce z jiných zemí po celé Evropě. Pure Wetness má spoustu spolupracovníků a zástupců po celé Evropě, v České republice to je například DJka Katcha. Myslím si, že idea této agentury fakž takž funguje dle našich představ...
Díky za rozhovor a na slyšenou na festivalu Loop!
Moc toho o Švýcarské scéně nevíme, mohl bys nám krátce popsat jak si na tom vaše DNB scéna stojí?
Švýcarská drum'n'bassová scéna je na tom nyní o mnoho lépe než byla kdykoliv před tím. Lidé začali komunikovat, producenti, DJs a MCs jsou stále lepší a lepší. Oproti technu ale mají zlámané beaty velice slabé postavení. Stane-li se, že na nějaké techno akci je i drum'n'bassová stage, můžeš si být jist s tím, že bude nejmenší subscénou na celé akci.
Máš za sebou dlouhou hudebnickou kariéru, jistě plnou zajímavých zkušeností. Vybavuje se ti nějaký příběh, co tě pobavil?
Samozřejmě, že se za dobu co hraji objevila spousta skvělých událostí. Pro mě osobně nejsilnější zážitek je z dob Soulsource jakožto hiphopového DJe, když jsem hrál jako kapelový DJ skupiny Dee-Lite. Před koncertem mě zatáhli do backstage, kde jsem asi dvacet minut pil, hulil a povídal si o samých blbostech. Vše co k tomu dál mohu říct je: "Groove is in the heart!"
Hip hop v tvém životě odehrál důležitou roli, jak si myslíš že tě ovlivnil jako drum'n'bassového DJe? Věnuješ se stále hip hopu?
Většinu technických fines, které používám ve svých drum'n'bassových setech, jsem se naučil při mixování hip hopu. Pro mne je hraní drum'n'bassu něco jako vzpomínka na staré dobré časy: scratchuji, cuttuji, dělám si vlastní "živé" remixy pomocí accapell a podobné věci. Hip hop už bohužel nehraji, celá scéna tu nějak nenávratně vymizela.
Máš nějakou dlouhodobě oblíbenou nahrávku? Vyžíváš se v nějaké odrůdě drum'n'bassu?
Nikdy mi nezůstanou nějaké skladby navždy, nemám pouze jeden oblíbený zvuk, stále cestuji, vyvíjím se a každý týden mám úplně odlišný žebříček desek. Tento týden je to třeba směsice Capone, Krust, Pascal, JB+Spice a Concord Dawn. Většinu z těchto desek samozřejmě ještě nedostanete, jedná se o dubplaty a testovací výlisky Full Cycle, True Playaz, Back to Basics... Jinak rád hraji všechny odnože drum'n'bassu, od měkkých věcí až po ty velmi syrové.
Jak se úřady dívají na akce pořádané ve Švýcarsku, vypomáhají vám nebo naopak zamezují v rozšiřování elektronické hudby?
Elektronika tu není nijak podporovaná státem, takže jestli chceš uspořádat nějakou větší akci, musíš se shánět po sponzorech. Na druhou stranu můžeme být rádi, že se nám úřady moc nestaví do cesty a mají víceméně neutrální postoj k veškeré taneční hudbě zde.
Slyšel jsi nějaký drum'n'bass z České republiky? Co na něj říkáš?
Do dnešního dne jsem neslyšel žádného DJe ani producenta z České republiky, ale už se těším na Loop, kde si poslechnu mnoho z vaší produkce a DJingu. Byl jsem přesvědčen, že je opravdu na co se těšit, tak jsem pro celý festival nadšený.
Preferuješ hraní na festivalech jako Loop, či se cítíš lépe v menších klubech?
Nedělám žádné rozdíly mezi malými klubovkami a festivaly, když přijdou pohodoví lidé a je dobrý sound systém, jdu do toho vždy na sto procent. Absolutně mi pak nezáleží na prostorech či velikosti akce...
Jsi jedním ze zakladatelů agentury Pure Wetness, můžeš nám ji trochu přiblížit?
Pure Wetness je evropská bookingová agentura, kterou dělám společně s Neuro_technologies. Náš plán je bookovat nejen naše umělce, ale i umělce z jiných zemí po celé Evropě. Pure Wetness má spoustu spolupracovníků a zástupců po celé Evropě, v České republice to je například DJka Katcha. Myslím si, že idea této agentury fakž takž funguje dle našich představ...
Díky za rozhovor a na slyšenou na festivalu Loop!
Detaily před odletem na festival Loop
Interview - Inspiral X62
Konec týdne se blíží a spolu s ním velkolepý brněnský festival Loop. Již v sobotu se na brněnském výstavišti dočkáte více než padesáti hudebníků na sedmi pódiích, mezi nimiž bude i jeden stage zaměřen čistě na drum'n'bass. V uplynulých dnech jste se mohli a ještě budete moci formou rozhovorů seznámit se zástupci zalomených beatů, na Radiu16 (www.radio16.cz) můžete pravidelně poslouchat i jejich sety. Před festivalem se však objevilo ještě pár informací, které považujeme za důležité zveřejnit.
Jednou z nejpodstatnějších zpráv je, že na festivalu z důvodů nepříjemné autonehody nevystoupí očekávaný DJ Sayko. Věříme, že se Sayko brzy uzdraví, a bude připraven na pozdější širší představení brněnskému publiku. Jeho místo na závěrečnou dvouhodinu festivalu zaujme DJka Katcha, která jistě předvede stejně zábavné vystoupení. Díky nepříjemnému odpadnutí Sayka se i lehce změní páteční program Radia16, kde budete moci v 15.00 a 21.00 poslechnout set DJky Katchi doprovázený vokalistkou Klárou Nemravovou.
K DJce IM Cyber přibyl vokalista MC Aktiff, zástupce slovenského uskupení Trademark. Věříme, že se tomuto duu podaří perfektně připravit atmosféru haly pro příchod hlavního leadera drum'n'bassového stage, Švýcara Soulsource. MC Aktiff je považován za energického nevyčerpatelného MCho, který se v poslední době klubové scéně lehce vyhýbá. Přesto jeho vystoupení jakožto jediného vokalisty doprovázejícího DJe bude kladně ohodnoceno.
Uskupení Trademark bylo založeno roku 1999, ze začátku jej tvořili Destroyah, L*rry a Bisley. Poté se k nim přidal DJ Ricki Fitz a když se v roce 2001 přidal i MC Aktiff, byl Trademark kompletní. Začátky tohoto čistě drum'n'bassového projektu se oficiálně datují od ledna 2000. Během půl roku se za podpory DJe Gabanny dostal Trademark na vysokou úroveň, jeho DJs si zahráli v U.Clubu jako hosté noci Drumatique a Room Clubu, v bratislavské Galerii Duna mají dokonce své rezidentní večery.
Poslední důležitou zprávou by měl být následný časový lineup celého stage.
Pódium oživne v šest hodin večer a přesně o dvanáct hodin později utichne.
18:00 - 20:00 DJ Overflow, Redrum (Brno)
20:00 - 22:00 DJ Inspiral X62, dvoika.troika (Ostrava)
22:00 - 00:00 DJ IM Cyber, EastBase (Praha) & MC Aktiff, Trademark (Slovakia)
00:00 - 02:00 DJ Soulsource, Pure Wetness (Switzerland)
02:00 - 04:00 DJ Koogi, EastBase (Praha)
04:00 - 06:00 DJ Katcha, Workshops (Praha)
Těšíme se na vaši návštěvu drum'n'bassového stage festivalu Loop (www.festivalloop.cz).
Jednou z nejpodstatnějších zpráv je, že na festivalu z důvodů nepříjemné autonehody nevystoupí očekávaný DJ Sayko. Věříme, že se Sayko brzy uzdraví, a bude připraven na pozdější širší představení brněnskému publiku. Jeho místo na závěrečnou dvouhodinu festivalu zaujme DJka Katcha, která jistě předvede stejně zábavné vystoupení. Díky nepříjemnému odpadnutí Sayka se i lehce změní páteční program Radia16, kde budete moci v 15.00 a 21.00 poslechnout set DJky Katchi doprovázený vokalistkou Klárou Nemravovou.
K DJce IM Cyber přibyl vokalista MC Aktiff, zástupce slovenského uskupení Trademark. Věříme, že se tomuto duu podaří perfektně připravit atmosféru haly pro příchod hlavního leadera drum'n'bassového stage, Švýcara Soulsource. MC Aktiff je považován za energického nevyčerpatelného MCho, který se v poslední době klubové scéně lehce vyhýbá. Přesto jeho vystoupení jakožto jediného vokalisty doprovázejícího DJe bude kladně ohodnoceno.
Uskupení Trademark bylo založeno roku 1999, ze začátku jej tvořili Destroyah, L*rry a Bisley. Poté se k nim přidal DJ Ricki Fitz a když se v roce 2001 přidal i MC Aktiff, byl Trademark kompletní. Začátky tohoto čistě drum'n'bassového projektu se oficiálně datují od ledna 2000. Během půl roku se za podpory DJe Gabanny dostal Trademark na vysokou úroveň, jeho DJs si zahráli v U.Clubu jako hosté noci Drumatique a Room Clubu, v bratislavské Galerii Duna mají dokonce své rezidentní večery.
Poslední důležitou zprávou by měl být následný časový lineup celého stage.
Pódium oživne v šest hodin večer a přesně o dvanáct hodin později utichne.
18:00 - 20:00 DJ Overflow, Redrum (Brno)
20:00 - 22:00 DJ Inspiral X62, dvoika.troika (Ostrava)
22:00 - 00:00 DJ IM Cyber, EastBase (Praha) & MC Aktiff, Trademark (Slovakia)
00:00 - 02:00 DJ Soulsource, Pure Wetness (Switzerland)
02:00 - 04:00 DJ Koogi, EastBase (Praha)
04:00 - 06:00 DJ Katcha, Workshops (Praha)
Těšíme se na vaši návštěvu drum'n'bassového stage festivalu Loop (www.festivalloop.cz).
Interview - Inspiral X62
Line-up festivalu Loop
Jedna z nejvýraznějších osobností ostravské DNB scény, DJ Inspiral X62 bude dalším hostem festivalu Loop. Ani u tohoto briskního DJe jsme neudělali výjimku a sepsali jsme pro vás následující rozhovor, ve kterém se dozvíte o jeho hudebních začátcích, jak vznikla a co vůbec je dvoika.troika, jak to vypadá s jeho distribuční sítí Triple Vision Eastern Europe a jeho současné začátky s produkcí. Vzhledem k jeho ojedinělému DJingu bude i vlastní tvorba Inspirala zajímavou a hlubokou záležitostí.
Jsi jeden z iniciátorů celého uskupení 2.3, což ale asi nebyly tvé hudební začátky?
Jo, takže, než jsem začal s DJingem tak jsem trápil ušní bubínky působením v hardcoreových a grindcoreových kapelách, například Kuřecí Nářez. Pak trochu kytarové psychadelie... ani tohle pro mě vlastně nestačilo. Hrozně moc jsem chtěl zkusit něco nového, tak jsem se rozhodnul investovat finance do koupi gramců... a už to vlastně celé jelo.
Pro těch několik málo lidí, kteří neznají 2.3, vás trochu představ. Kdo je vlastně tajemná dvoika.troika?
Crew 2.3 vznikla na jaře 1999, zrušením několika stávajících ostravských sound systémů. V té době přestali existovat Bassdrum Brothers, Criminal Audio a B. Massive, aby se všichni sloučili pod jednu crew - dvoiku.troiku - pod kterou spadá tvorba povětšinou zlámaných beatů. Mimo to jsme taky dost známí svými graffity, graphity design a pořádání různých parties, posledně jsme se starali o ostravský ShadowBox s Kemalem.
Jak vidíš budoucnost drum'n'bassu na Ostravsku? Možná to byla právě 2.3, kdo se zasloužil o takové rozšíření popularity drum'n'bassu na Moravě, jak se na to díváš ty?
Já ji vidím budoucnost drumíku u nás velice růžově. Myslím, že se zde brzo dokonce prosadí i dosud celkem opomíjené, lehčí odrůdy drum'n'bassu. Jasně, že jsme jako dvoika.troika dnb mesiašové :). Celé se to vyvíjí velice nadějně, myslím že nám nic nehrozí, maximálně komercionalizace. Ale ta se děje pořád a se vším, takže se vlastně není čemu divit.
Jsi spíše známý jako DNB DJ, ale hraješ i na techno akcích, kde většinu překvapíš hezkou mixáží breaků a oldschool techna. Co je ti z těchto žánrů bližší?
Já jsem původně začínal čistě na technu, lépe řečeno na rovných beatech. V současnosti se věnuji převážně drum'n'bassu a všeobecně poslední dobou točím hlavně kolem zlomených beatů. Techno muselo jít stranou hlavně kvůli tomu, že mi v poslední době moc nesedí typická technařská atmosféra. Ale dobré rovné beaty mám stále rád a čas od času si někde něco zahraji.
Přibližně před rokem jsi také konečně rozjel Triple Vision Eastern Europe. O co přesně se staráte?
Triple Vision Eastern Europe je distribuční společnost, která k nám dováží a dál distribuuje taneční desky různých stylů - DNB, techno, techhouse, breaks a další. Pod tuto distribuci spadá i můj stejnojmenný obchod v Ostravě, který zároveň funguje jako základna pro Moravu, Slovensko a Polsko. Druhá základna se právě buduje v Praze a moc se těšíme na její spuštění.
Již před nějakou dobou jsi mi povídal o budování vlastního studia v TVEE, poté jsi se přestěhoval do prostorů DJské školy MP4, takže jak to vypadá se studiem teď?
S vlastním studiem to vypadá asi tak, že ho tu všichni ještě moc, moc chceme :). Ale stále se nám nějak nedostává financí na jeho vybudování, proto jeho vybavení bude to nejlepší, na které v tu chvíli budeme mít. Nepočítá se s tím, že by snad mělo být veřejně přístupné, a ani že by mělo sloužit jako "vyučovací" studio pro MP4. Vyučovat se má ve škole, a ne ve studiu, ne? :)
Sám se už delší dobu zamýšlíš nad produkcí vlastní hudby, jak to vypadá teď? Chtěl by ses více soustředit na techno nebo drumnbass?
Brzy se na to vrhnu a pak se všechno ostřeji uvidí. Nechtěl bych svou produkci omotávat čistě okolo jednoho žánru, ale zabrouzdat trochu do všech žánrů. Například bych se rád vrátil k produkci snad první hudby, se kterou jsem se trochu více zaobíral - grincore.
Z Ostravy se nedávno začal vysílat první celorepublikový pořad o DNB, který je plně v rukou tvého kolegy Eklekta - DrumZone. Jak bys ohodnotil tento program?
Bohužel jsem "kolegu" z dvoiky.troiky v rádiu neslyšel, neboť ani žádný nevlastním. Nikdy jsem neměl důvod pořizovat si nějaké rádio, nebylo proč, kvalita a program zdejších rádií opravdu za mnoho nestojí. Ale teď se snad blýská na lepší časy a důkazem toho by mohl být právě pořad DrumZone, Tudíž jeho existenci hodnotím jako kladnou.
Díky za rozhovor.
Není zač.
Jsi jeden z iniciátorů celého uskupení 2.3, což ale asi nebyly tvé hudební začátky?
Jo, takže, než jsem začal s DJingem tak jsem trápil ušní bubínky působením v hardcoreových a grindcoreových kapelách, například Kuřecí Nářez. Pak trochu kytarové psychadelie... ani tohle pro mě vlastně nestačilo. Hrozně moc jsem chtěl zkusit něco nového, tak jsem se rozhodnul investovat finance do koupi gramců... a už to vlastně celé jelo.
Pro těch několik málo lidí, kteří neznají 2.3, vás trochu představ. Kdo je vlastně tajemná dvoika.troika?
Crew 2.3 vznikla na jaře 1999, zrušením několika stávajících ostravských sound systémů. V té době přestali existovat Bassdrum Brothers, Criminal Audio a B. Massive, aby se všichni sloučili pod jednu crew - dvoiku.troiku - pod kterou spadá tvorba povětšinou zlámaných beatů. Mimo to jsme taky dost známí svými graffity, graphity design a pořádání různých parties, posledně jsme se starali o ostravský ShadowBox s Kemalem.
Jak vidíš budoucnost drum'n'bassu na Ostravsku? Možná to byla právě 2.3, kdo se zasloužil o takové rozšíření popularity drum'n'bassu na Moravě, jak se na to díváš ty?
Já ji vidím budoucnost drumíku u nás velice růžově. Myslím, že se zde brzo dokonce prosadí i dosud celkem opomíjené, lehčí odrůdy drum'n'bassu. Jasně, že jsme jako dvoika.troika dnb mesiašové :). Celé se to vyvíjí velice nadějně, myslím že nám nic nehrozí, maximálně komercionalizace. Ale ta se děje pořád a se vším, takže se vlastně není čemu divit.
Jsi spíše známý jako DNB DJ, ale hraješ i na techno akcích, kde většinu překvapíš hezkou mixáží breaků a oldschool techna. Co je ti z těchto žánrů bližší?
Já jsem původně začínal čistě na technu, lépe řečeno na rovných beatech. V současnosti se věnuji převážně drum'n'bassu a všeobecně poslední dobou točím hlavně kolem zlomených beatů. Techno muselo jít stranou hlavně kvůli tomu, že mi v poslední době moc nesedí typická technařská atmosféra. Ale dobré rovné beaty mám stále rád a čas od času si někde něco zahraji.
Přibližně před rokem jsi také konečně rozjel Triple Vision Eastern Europe. O co přesně se staráte?
Triple Vision Eastern Europe je distribuční společnost, která k nám dováží a dál distribuuje taneční desky různých stylů - DNB, techno, techhouse, breaks a další. Pod tuto distribuci spadá i můj stejnojmenný obchod v Ostravě, který zároveň funguje jako základna pro Moravu, Slovensko a Polsko. Druhá základna se právě buduje v Praze a moc se těšíme na její spuštění.
Již před nějakou dobou jsi mi povídal o budování vlastního studia v TVEE, poté jsi se přestěhoval do prostorů DJské školy MP4, takže jak to vypadá se studiem teď?
S vlastním studiem to vypadá asi tak, že ho tu všichni ještě moc, moc chceme :). Ale stále se nám nějak nedostává financí na jeho vybudování, proto jeho vybavení bude to nejlepší, na které v tu chvíli budeme mít. Nepočítá se s tím, že by snad mělo být veřejně přístupné, a ani že by mělo sloužit jako "vyučovací" studio pro MP4. Vyučovat se má ve škole, a ne ve studiu, ne? :)
Sám se už delší dobu zamýšlíš nad produkcí vlastní hudby, jak to vypadá teď? Chtěl by ses více soustředit na techno nebo drumnbass?
Brzy se na to vrhnu a pak se všechno ostřeji uvidí. Nechtěl bych svou produkci omotávat čistě okolo jednoho žánru, ale zabrouzdat trochu do všech žánrů. Například bych se rád vrátil k produkci snad první hudby, se kterou jsem se trochu více zaobíral - grincore.
Z Ostravy se nedávno začal vysílat první celorepublikový pořad o DNB, který je plně v rukou tvého kolegy Eklekta - DrumZone. Jak bys ohodnotil tento program?
Bohužel jsem "kolegu" z dvoiky.troiky v rádiu neslyšel, neboť ani žádný nevlastním. Nikdy jsem neměl důvod pořizovat si nějaké rádio, nebylo proč, kvalita a program zdejších rádií opravdu za mnoho nestojí. Ale teď se snad blýská na lepší časy a důkazem toho by mohl být právě pořad DrumZone, Tudíž jeho existenci hodnotím jako kladnou.
Díky za rozhovor.
Není zač.
Line-up festivalu Loop
Loop News
LIVE
16:00 - 18:00 BEAT BROTHERS
18:00 - 20:00 EAST AUTHENTIC SOUND SYSTÉM
20:00 - 21:00 SOUTHPAW
21:00 - 23:00 TATA BOJS
TECHNO
18:00 - 19:00 HOOBY
19:00 - 20:00 JERRY
20:00 - 21:00 ORBITH
21:00 - 21:30 SKIPWORKER & MR. VEE (live)
21:30 - 22:30 BENKO
22:30 - 23:30 KAISER SOZE
23:30 - 00:15 HARDCELL & PAR GRINDVIK (live)
00:15 - 02:00 SAMUEL L SESSION
02:00 - 03:30 ROB O´K
03:30 - 04:30 DŽEJÁR
04:30 - 05:00 PIETRO (live)
05:00 - 06:00 HYDE
HOUSE
18:00 - 19:00 KOALA
19:00 - 20:00 BEE KEE PERS (live)
20:00 - 21:00 E.C.A.
21:00 - 22:00 JAVAS
22:00 - 23:00 TRÁVA
23:00 - 00:00 MARTIN HABERLAND
00:00 - 01:30 JAY DEE
01:30 - 03:30 ERIC FISCHER
03:30 - 04:30 LUCCA
04:30 - 06:00 REEHA
EXPERIMENTAL - MINIMAL - CHILL OUT
18:00 - 20:00 ALI
20:00 - 22:00 ALEPH
22:00 - 01:00 SKANK
01:00 - 02:00 FARBEN (live)
02:00 - 04:30 SUBSIST
04:30 - 06:00 ARTIE
KENTAURI ZONE
16:00 - 18:00 ALEPH
18:00 - 20:00 MANIO
20:00 - 22:00 BALTAZAR
22:00 - 00:00 VASK
00:00 - 02:00 OSWALD
02:00 - 04:00 SASSE
04:00 - 06:00 VIK
DRUM'N'BASS - JUNGLE
18:00 - 20:00 OVERFLOW
20:00 - 22:00 INSPIRAL X62
22:00 - 00:00 IM CYBER
00:00 - 02:00 SOULSOURCE
02:00 - 04:00 KOOGI
04:00 - 06:00 KATCHA
HIP HOP
Live - WARSZAFSZKI DESZCZ- (RRX Records/PL)
Live - FLAPS - (SK)
Live - SILA ARGUMENTU - (SK)
GUESTABLIST - CZ - (MEHDI, FIVE, ARSEN) - 6 decks exhibition (Brno/CZ)
MARIO (PL)
MANIAC (Cheb/CZ)
16:00 - 18:00 BEAT BROTHERS
18:00 - 20:00 EAST AUTHENTIC SOUND SYSTÉM
20:00 - 21:00 SOUTHPAW
21:00 - 23:00 TATA BOJS
TECHNO
18:00 - 19:00 HOOBY
19:00 - 20:00 JERRY
20:00 - 21:00 ORBITH
21:00 - 21:30 SKIPWORKER & MR. VEE (live)
21:30 - 22:30 BENKO
22:30 - 23:30 KAISER SOZE
23:30 - 00:15 HARDCELL & PAR GRINDVIK (live)
00:15 - 02:00 SAMUEL L SESSION
02:00 - 03:30 ROB O´K
03:30 - 04:30 DŽEJÁR
04:30 - 05:00 PIETRO (live)
05:00 - 06:00 HYDE
HOUSE
18:00 - 19:00 KOALA
19:00 - 20:00 BEE KEE PERS (live)
20:00 - 21:00 E.C.A.
21:00 - 22:00 JAVAS
22:00 - 23:00 TRÁVA
23:00 - 00:00 MARTIN HABERLAND
00:00 - 01:30 JAY DEE
01:30 - 03:30 ERIC FISCHER
03:30 - 04:30 LUCCA
04:30 - 06:00 REEHA
EXPERIMENTAL - MINIMAL - CHILL OUT
18:00 - 20:00 ALI
20:00 - 22:00 ALEPH
22:00 - 01:00 SKANK
01:00 - 02:00 FARBEN (live)
02:00 - 04:30 SUBSIST
04:30 - 06:00 ARTIE
KENTAURI ZONE
16:00 - 18:00 ALEPH
18:00 - 20:00 MANIO
20:00 - 22:00 BALTAZAR
22:00 - 00:00 VASK
00:00 - 02:00 OSWALD
02:00 - 04:00 SASSE
04:00 - 06:00 VIK
DRUM'N'BASS - JUNGLE
18:00 - 20:00 OVERFLOW
20:00 - 22:00 INSPIRAL X62
22:00 - 00:00 IM CYBER
00:00 - 02:00 SOULSOURCE
02:00 - 04:00 KOOGI
04:00 - 06:00 KATCHA
HIP HOP
Live - WARSZAFSZKI DESZCZ- (RRX Records/PL)
Live - FLAPS - (SK)
Live - SILA ARGUMENTU - (SK)
GUESTABLIST - CZ - (MEHDI, FIVE, ARSEN) - 6 decks exhibition (Brno/CZ)
MARIO (PL)
MANIAC (Cheb/CZ)
Loop News
Rozhovor s Koogim
- soutěže stále běží - novinka: na Rave.cz můžete vyhrát VIP vstupy do Kentauri zone
- DJ Sayko bude nahrazen DJkou Katchou z důvodu nepříjemné autohavárie a následného pobytu Sayka v nemocnici, držíme palce k brzkému uzdravení
- k IM Cyber se přidá ještě MC Aktiff ze Slovenska
- pozor - začátek festivalu je již od 15:00
- na festivalu Loop se bude hrát z 21 gramofonů a 10 mixpultů
- od soboty se můžete podívat na festival v přímém přenosu obrazem i zvukem na rave.cz, techno.cz, festivalloop.cz - přenos zajišťuje společnost Švamberk.net
- pro Brněnsko a okolí jsou distribuovány speciální noviny Loop s články a informacemi o účinkujících
- přímo v areálu festivalu si můžete zakoupit trička festivalu Loop, Orion Hall nebo Rave
- DJ Sayko bude nahrazen DJkou Katchou z důvodu nepříjemné autohavárie a následného pobytu Sayka v nemocnici, držíme palce k brzkému uzdravení
- k IM Cyber se přidá ještě MC Aktiff ze Slovenska
- pozor - začátek festivalu je již od 15:00
- na festivalu Loop se bude hrát z 21 gramofonů a 10 mixpultů
- od soboty se můžete podívat na festival v přímém přenosu obrazem i zvukem na rave.cz, techno.cz, festivalloop.cz - přenos zajišťuje společnost Švamberk.net
- pro Brněnsko a okolí jsou distribuovány speciální noviny Loop s články a informacemi o účinkujících
- přímo v areálu festivalu si můžete zakoupit trička festivalu Loop, Orion Hall nebo Rave
Rozhovor s Koogim
Loop Sessions na Radiu16
U příležitosti blížícího se festivalu Loop jsme se rozhodli dotázat se jednoho z nejrespektovanějších tuzemských DJs pár otázek ohledně toho, jak on sám vidí své DJské úspěchy, hudební festivaly, jak to vypadá s jeho studiovou prací a mnoho dalšího. DJ Koogi se předvede jako zástupce pražského zvuku na drum'n'bassové stagi festivalu Loop.
Jsi považován za jednoho z nejlepších českých DJů u nás, což potvrzují i výsledky anket. Jak vidíš toto své "prvenství" vlastníma očima?
Ankety nikdy nevypovídají o tom, kdo je nejlepší, ale o tom, kdo je nejvíc vidět. Jak říká Tráva: "Nejsme piloti F1". Kvalita DJingu se prostě nedá měřit. Každému se líbí někdo jinej a to je dobře. Nejdůležitější je podle mě co nejlíp svýma deskama pobavit ty, kteří se rozhodli trávit večer na stejném místě jako já. A kdo z DJů zahraje líp je úplně jedno. Máme u nás dostatek mladých kvalitních DJů, kteří by si zasloužili umístění v některých, tebou zmiňovaných anketách - ale funguje to trochu jinak. To, že se tam objevuju na předních místech vidím hlavně v tom, že aktivně hraju přes sedm let. Byl jsem možná první drum'n'bassový DJ v Čechách a spousta lidí mě zná. Proto často hraju a jsem hodně vidět.
Plno lidí tě zná pouze jako Koogiho, ale vím že používáš ještě další producentské jméno - Calvera. Kde jsi přišel k tomuto jménu?
Calvera je vůdce bandy padouchů z filmu Sedm statečných. Jednou mi Liquid A vyprávěl, jak si dub-reggae old skooleři s oblibou dávali jména podle různých banditů a to se mi zalíbilo. Původně jsem chtěl Calveru používat jen když něco vydám a Koogiho nechat DJovat...
Mnoho lidí vůbec neví že produkuješ, na druhou stranu je to již pěkně dlouho co ti něco vyšlo. Hodláš se vrátit k trochu studiové práce?
Moc rád bych si udělal čas na nějakou produkci. Pořád mě to hodně zajímá, sháním si nejnovější softwary, pluginy atd., ale moje momentální vytíženost mi nedovoluje v klidu na pár dní vypnout a soustředit se jen na muziku. V zimě chystám celkem dlouhý výlet za sluncem, kam asi pojedu s Janem 2 a našimi notebooky, tak si od toho v duchu něco slibuju.
Každoročně hraješ na malých klubovkách i obřích festivalech. Pro většinu DJs je příjemnější hrát v klubu ale zeptám se tě takto - vidíš výhodu festivalů jako Loop?
Ano, mám samozřejmě raději klubovky. Na druhou stranu hrát pro větší počet lidí má taky svoje kouzlo. Důležitý je, aby byl silný aparát, dobrý odposlechy a kvalitní mixák. Potom je mi všechno jedno. :)
I loni jsi hrál na spoustě velkých fesťáků, který ti nejvíc přirostl k srdci? Chystáš se na nějaký pohodový festival čistě jen zapařit?
Nevím, jestli bych vypíchnul některý z loňských fesťáků, ale dlouhodobě mi nejvíc přirostly k srdci Cosmic Trip a Open Air Field. Cosmic je mi asi nejbližší ze všech, díky svému hudebnímu zaměření. Navíc je tam vždy cítit taková přátelská atmosféra - kdo tam byl, ví o čem mluvím. Ale vyloženě "jenom zapařit" se nechystám nikam. Těším se, jak si zapařím na festivalech na kterých hraju, ale odpočívat hodlám jinak...
Stál jsi po bohu velké spousty světově známých DJs, ke kterým se teď přidají i zástupci švýcarské scény. S kým se ti doposud hrálo nejlépe? Držíš v kapse stále někoho, vedle koho bys rád hrál?
Těžko říct, s kým se hrálo nejlíp... Spíš kdo z nich na mě udělal dojem. Mně se nejvíc líbil Marky a Ed Rush. Potom určitě Usual Suspects, Klute, Total Science a mnoho dalších. Moc mě mrzí, že jsem nebyl na Fabiovi. A kdo mi u nás chybí? Většina anglánů, kteří sem jezdí, mi doporučujou Fierce-ho. Já bych rád slyšel Marcuse Intalexe nebo Calibre. Nedávno jsem slyšel i nějaký mix DJe Lee a moc se mi líbil. Těch jmen je dost, ale nemyslím si, že by zrovna teď Čechy trpěly nedostatkem zajímavých drum'n'bassových DJů ze zahraničí. Buďme rádi za to, co máme. Chtělo by to spíš trochu víc prvoligových breakbeat DJů. Kolik jich tu za poslední rok bylo? Před rokem to byl Freeland, potom Hyper a pak snad už nikdo. To je velká škoda.
Díky DJingu už jsi něco málo i procestoval, troufnul bys si hodnotit naši scénu s těmi v zahraničí? Jaké je hraní "tam venku"?
Tak často nikde nehraju, abych hodnotil scény v jednotlivých zemích. Srovnávat můžu tak akorát podmínky. Hrál jsem většinou v západoevropských zemích, kde jsou kluby podporovány státem, takže tam nemusí tolik řešit otázku peněz jako u nás. Dostatek financí se projeví prakticky na všem - i na návštěvnosti. Všude, kde jsem hrál, bylo plno a fajn atmosféra. Přijde mi to venku takový uvolněnější. Lidi přijdou do klubu, koupí si drink a jdou rovnou trsat. Samozřejmostí je kvalitní soundsystem a zvukař, pro kterého není problém prakticky nic.
Díky za rozhovor.
Jsi považován za jednoho z nejlepších českých DJů u nás, což potvrzují i výsledky anket. Jak vidíš toto své "prvenství" vlastníma očima?
Ankety nikdy nevypovídají o tom, kdo je nejlepší, ale o tom, kdo je nejvíc vidět. Jak říká Tráva: "Nejsme piloti F1". Kvalita DJingu se prostě nedá měřit. Každému se líbí někdo jinej a to je dobře. Nejdůležitější je podle mě co nejlíp svýma deskama pobavit ty, kteří se rozhodli trávit večer na stejném místě jako já. A kdo z DJů zahraje líp je úplně jedno. Máme u nás dostatek mladých kvalitních DJů, kteří by si zasloužili umístění v některých, tebou zmiňovaných anketách - ale funguje to trochu jinak. To, že se tam objevuju na předních místech vidím hlavně v tom, že aktivně hraju přes sedm let. Byl jsem možná první drum'n'bassový DJ v Čechách a spousta lidí mě zná. Proto často hraju a jsem hodně vidět.
Plno lidí tě zná pouze jako Koogiho, ale vím že používáš ještě další producentské jméno - Calvera. Kde jsi přišel k tomuto jménu?
Calvera je vůdce bandy padouchů z filmu Sedm statečných. Jednou mi Liquid A vyprávěl, jak si dub-reggae old skooleři s oblibou dávali jména podle různých banditů a to se mi zalíbilo. Původně jsem chtěl Calveru používat jen když něco vydám a Koogiho nechat DJovat...
Mnoho lidí vůbec neví že produkuješ, na druhou stranu je to již pěkně dlouho co ti něco vyšlo. Hodláš se vrátit k trochu studiové práce?
Moc rád bych si udělal čas na nějakou produkci. Pořád mě to hodně zajímá, sháním si nejnovější softwary, pluginy atd., ale moje momentální vytíženost mi nedovoluje v klidu na pár dní vypnout a soustředit se jen na muziku. V zimě chystám celkem dlouhý výlet za sluncem, kam asi pojedu s Janem 2 a našimi notebooky, tak si od toho v duchu něco slibuju.
Každoročně hraješ na malých klubovkách i obřích festivalech. Pro většinu DJs je příjemnější hrát v klubu ale zeptám se tě takto - vidíš výhodu festivalů jako Loop?
Ano, mám samozřejmě raději klubovky. Na druhou stranu hrát pro větší počet lidí má taky svoje kouzlo. Důležitý je, aby byl silný aparát, dobrý odposlechy a kvalitní mixák. Potom je mi všechno jedno. :)
I loni jsi hrál na spoustě velkých fesťáků, který ti nejvíc přirostl k srdci? Chystáš se na nějaký pohodový festival čistě jen zapařit?
Nevím, jestli bych vypíchnul některý z loňských fesťáků, ale dlouhodobě mi nejvíc přirostly k srdci Cosmic Trip a Open Air Field. Cosmic je mi asi nejbližší ze všech, díky svému hudebnímu zaměření. Navíc je tam vždy cítit taková přátelská atmosféra - kdo tam byl, ví o čem mluvím. Ale vyloženě "jenom zapařit" se nechystám nikam. Těším se, jak si zapařím na festivalech na kterých hraju, ale odpočívat hodlám jinak...
Stál jsi po bohu velké spousty světově známých DJs, ke kterým se teď přidají i zástupci švýcarské scény. S kým se ti doposud hrálo nejlépe? Držíš v kapse stále někoho, vedle koho bys rád hrál?
Těžko říct, s kým se hrálo nejlíp... Spíš kdo z nich na mě udělal dojem. Mně se nejvíc líbil Marky a Ed Rush. Potom určitě Usual Suspects, Klute, Total Science a mnoho dalších. Moc mě mrzí, že jsem nebyl na Fabiovi. A kdo mi u nás chybí? Většina anglánů, kteří sem jezdí, mi doporučujou Fierce-ho. Já bych rád slyšel Marcuse Intalexe nebo Calibre. Nedávno jsem slyšel i nějaký mix DJe Lee a moc se mi líbil. Těch jmen je dost, ale nemyslím si, že by zrovna teď Čechy trpěly nedostatkem zajímavých drum'n'bassových DJů ze zahraničí. Buďme rádi za to, co máme. Chtělo by to spíš trochu víc prvoligových breakbeat DJů. Kolik jich tu za poslední rok bylo? Před rokem to byl Freeland, potom Hyper a pak snad už nikdo. To je velká škoda.
Díky DJingu už jsi něco málo i procestoval, troufnul bys si hodnotit naši scénu s těmi v zahraničí? Jaké je hraní "tam venku"?
Tak často nikde nehraju, abych hodnotil scény v jednotlivých zemích. Srovnávat můžu tak akorát podmínky. Hrál jsem většinou v západoevropských zemích, kde jsou kluby podporovány státem, takže tam nemusí tolik řešit otázku peněz jako u nás. Dostatek financí se projeví prakticky na všem - i na návštěvnosti. Všude, kde jsem hrál, bylo plno a fajn atmosféra. Přijde mi to venku takový uvolněnější. Lidi přijdou do klubu, koupí si drink a jdou rovnou trsat. Samozřejmostí je kvalitní soundsystem a zvukař, pro kterého není problém prakticky nic.
Díky za rozhovor.
Loop Sessions na Radiu16
DJ Overflow - interview
Ku příležitosti festivalu Loop jsme se dohodli s moderátory Radia16 (www.radio16.cz) a budeme celý týden vysílat sety DJs, kteří na této brněnské letní akci číslo jedna vystoupí. Festival Loop takto nezachytíte pouze přes ohlášený živý přenos z celé akce, ale i díky menšímu warmupu v podobě Loop Sessions. Radio16 je hudebně zaměřeno především na zalomenou odnož elektronické hudby, proto se bude vysílaní zaměřovat pouze na drum'n'bassové DJs tohoto festivalu. A to ve dvou vysíláních, abyste nemohli vašeho oblíbence promeškat.
Postupně od pondělka do soboty si ve dvou relacích - v 15.00 a 21.00 hodin - budete moci poslechnout sety všech DJs, co vystoupí na drum'n'bass stagi festivalu Loop. V hodinových setech vás DJs zavedou do stylově různých odnoží drum'n'bassu, někteří dokonce doprovázeni MCs, jiní z jejich propracovaných demo CD. Každopádně vás čeká celkem dvanáct hodin super hudby v podání nejlepších tuzemských drum'n'bassových hudebníků.
Radio16 můžete naladit po vstupu na web www.radio16.cz.
Program jednotlivých dní je následující:
Pondělí 22. července: DJ IM Cyber, EastBase (Praha)
Úterý 23. července: DJ Inspiral X62, dvoika.troika sound system (Ostrava) - ft. MC Adrenaline
Středa 24. července: DJ Koogi, ShadowBox_EastBase (Praha) - ft. MC Adrenaline
Čtvrtek 25. července: DJ Soulsource, Pure Wetness (Switzerland)
Pátek 26. července: DJ Sayko, Workshops_dvoika.troika sound system (Břeclav)
Sobota 27. července: DJ Overflow, Redrum (Brno)
Připomínám, že všechny sety jsou vysílané od 15.00 a v repríze v 21.00.
Radio16 je kultovní rádio, které již přes dva roky vysílá na vlnách internetu především zalomené odnože taneční hudby. Radio16 vám v minulosti přineslo spoustu živých přenosu z velkých akcí u nás a také vám ve svém archivu nabídlo velkou spoustu setů ze zajímavých akcí, které internetové publikum hltalo ve velkém. V současné době prochází Radio16 výraznou restrukturalizací, což ovšem nezabránilo očekávanému vysílání setů aktérů festivalu Loop. Více informací na webu www.radio16.cz.
Postupně od pondělka do soboty si ve dvou relacích - v 15.00 a 21.00 hodin - budete moci poslechnout sety všech DJs, co vystoupí na drum'n'bass stagi festivalu Loop. V hodinových setech vás DJs zavedou do stylově různých odnoží drum'n'bassu, někteří dokonce doprovázeni MCs, jiní z jejich propracovaných demo CD. Každopádně vás čeká celkem dvanáct hodin super hudby v podání nejlepších tuzemských drum'n'bassových hudebníků.
Radio16 můžete naladit po vstupu na web www.radio16.cz.
Program jednotlivých dní je následující:
Pondělí 22. července: DJ IM Cyber, EastBase (Praha)
Úterý 23. července: DJ Inspiral X62, dvoika.troika sound system (Ostrava) - ft. MC Adrenaline
Středa 24. července: DJ Koogi, ShadowBox_EastBase (Praha) - ft. MC Adrenaline
Čtvrtek 25. července: DJ Soulsource, Pure Wetness (Switzerland)
Pátek 26. července: DJ Sayko, Workshops_dvoika.troika sound system (Břeclav)
Sobota 27. července: DJ Overflow, Redrum (Brno)
Připomínám, že všechny sety jsou vysílané od 15.00 a v repríze v 21.00.
Radio16 je kultovní rádio, které již přes dva roky vysílá na vlnách internetu především zalomené odnože taneční hudby. Radio16 vám v minulosti přineslo spoustu živých přenosu z velkých akcí u nás a také vám ve svém archivu nabídlo velkou spoustu setů ze zajímavých akcí, které internetové publikum hltalo ve velkém. V současné době prochází Radio16 výraznou restrukturalizací, což ovšem nezabránilo očekávanému vysílání setů aktérů festivalu Loop. Více informací na webu www.radio16.cz.
DJ Overflow - interview
Hardcell (Skunkworks/SWE) exklusivně před vystoupením na festivalu Loop
Mnozí z vás již jistě slyšeli o brněnském sdružení drum'n'bassových DJs, Redrum. DJ Overflow je jedním z těchto DJs a přestože nepatří k nejstarším lidem na naší scéně, právě on se hluboce zasluhuje o prosazování drum'n'bassu v tuzemském "městě techna". Vedle hraní se totiž věnuje velké spoustě dalších činností, produkcí akcí počínaje a prodejem desek v celorepublikovém formátu konče. Více o tomto dosud mediálně nepříliš omílaném DJi se můžete dovědět v následujícím rozhovoru.
Ty pocházíš z Brna, které není zrovna mnoho ovlivněno drum'n'bassem. Přesto jsi stál a stojíš za nejznámějšími místními projekty, o co se všechno jedná?
Z Brna nepocházím, jsem ze severní Moravy. V Brně jsem začal před pěti lety studovat a už jsem zde zůstal. Jsem z vesnice, takže přístup k současné muzice jsem získal až v Brně. Tady se můj vývin zatím ustálil na DNB, kterému se i přes oblibu jiných stylů věnuji nejvíce. U DNB jsem zůstal také taky proto, že fúzuje snad se vším, jazzem počínaje, metalem konče Každý si najde svou oblíbenou odnož.
Asi před čtyřmi lety jsem se na netu seznámil s Jarkem aka Kerrayem, který už v té době skládal muziku na počítači. Koupili jsme si první desky a bez vlastního gramofonu jsme se tak nějak učili hrát. Je pravdou, že hraní byly spíše náhodou. Hráli jsme po různých akcích, jako třeba koncertu Ole Lukkoye v legendárním klubu THC na Spolkově nebo po koncertu Ohm Square v ještě legendárnější Vaňkovce. Když se kouknu zpět, tak mně tak trochu vadí, že jsme - teda speciálně já - hráli bez nějakého hlubšího umu. To už bylo období společného projektu Cube a dostávali jsme různá hraní. Třeba na Fan Favoritu, nebo na akcích pro začínající DJs New Generation, díky kterým se proslavili hlavně techno DJs - Radan Mach, Sors a další. Naše úzká spolupráce zanikla odchodem Kerraye za studiemi do Prahy, takže requiem in peace Cube.
V současnosti se podílím na Redrumu - mnohem mladším sdružení. Pod tímto jménem vystupuje už přibližně půl roku 5 DJs - Overflow, Mystique, Bluelighter, X.Morph, Phalko a MC Rack. V podstatě hrajeme po celé republice, jak po klubech, tak na festivalech, mimo čehož se staráme o rezidentní noc v klubu Perpetuum. Hrajeme DNB v klasické podobě a já osobně si ještě libuju v intelligentech a třeba X.Morph v breakbeatu.
Jaké bylo tvé první větší hraní? Měl jsi někdy z DJingu trému, strach či jsi byl naopak někdy pobaven?
První větší hraní bylo na začátku roku v ostravském Alcatrazu na Triple Vision Night, spolu s holandskými producenty a DJs Falcon a Dreazz. Akci jsem rozjížděl myslím velmi solidně, alespoň podle reakce a ohlasů lidí. Trému mám pokaždé a nevím jak se jí zbavit, nejlépe se mi hraje po určité aklimatizaci v klubu, kdy se můžu aspoň půl hoďky před hraním, trošku zaposlouchat do hrané muziky a zkouknout co nejvíc sedí lidem.
Nejhorší zkušenosti mám s hraním, kdy dorazím do klubu a jdu hned hrát. Neustále operuji se slovem "hraju". Pravda je ta, že ještě stále mám pocit, že desky pouze pouštím. Hrají tady jiní - Sayko a pár dalších, ale je jich hodně málo. Ale na druhou stranu, humorných vzpomínek má každý DJ hromady. Jen občas neví, jestli se má smát, nebo plakat - viz akce bez odposlechu, s řeminkáčema apodobné jsou velmi humorné. Člověku je to líto, protože se musí mnohem víc soustředit a jeho výkon není ani zdaleka takový, jaký by si představoval...
Často hraješ v Ostravě, Praze a samozřejmě rodném Brně. Jaký vidíš rozdíl mezi scénami v těchto městech, které město je dle tebe na tom nejlíp?
Nevyvyšoval bych jedno město nad druhé, protože každé město má období, kdy roste a kdy stagnuje. Rozdíl vidím v počtu obyvatel, druhu akcí co převládají a samozřejmě na zaměstnanosti. Praha je na tom ve všech třech rozdílnostech nejlíp. Má největší počet obyvatel, takže si můžete dovolit dělat více různých akcí v jeden den. Je nejrozmanitější a do muziky tam teče nejvíc peněz. Brno má také hodně obyvatel, kteří často mají více peněz než lidé třeba v Ostravě. Ale problém je tu ten, že před mnoha lety zde byl nastolen trend mega techno akcí, které veškerou okolní scénu převálcují. Dělat akci o víkendu, kdy se pořádá takováhle megaakce, je zaručený propadák. Pravdou také je, že se z toho stala móda a komerce, takže se tu lidi nechodí za muzikou, ale protože to je in. Rozhodně se podobných lidí nebojím a nepochybně se to postupně zlepšuje, viz DNB stage na Loopu nebo předpokládaná stage s obdobným hudebním zaměřením na Apokalypse v září. A samozřejmě program klubu Perpetuum, kde jsou dvě dnb akce měsíčně. Ostrava mi přijde, že momentálně stagnuje co se týče DNB, a roste co se týče techna. Ale to může být můj subjektivní pocit..
V Brně nepůsobíš jen jako DJ, ale částečně i jako promotér. Dělal jsi pár akcí, z nejznámějších asi policií ukončený Hardware. Jak to tehdy vůbec bylo?
No to byla moje promotérská premiéra a zároveň trochu propadák, vrhnul jsem do neznalý věci a pohořel jsem. Dělal jsem tu akci s člověkem, který si říká Face, on ji zajišťoval z pořadatelský stránky, já ji financoval a dělal line up na DNB stagi. Pohořeli jsme na majiteli klubu Edisons Garden, panu Hosnovi, který je prostě narovinu zmrd. Neřekl nám, že na pořádání podobných akcí tam nemá povolení, protože tam ještě tehdy neexistovala izolace. Byla to i naše chyba, že jsme si to nezjistili, ale netušili jsme to, protože tam už proběhly koncerty Monkey Business, Daniela Hůlky a dalších nesmyslů. Ty samozřejmě nikomu v okolí nevadily, kdo by si zadarmo neposlechl doma za klubem koncert Hůlky... Pokud nějaké stížnosti byly, rozhodně jich nebylo tolik, jako během naší akce. Samozřejmě, že po několikátém příjezdu statní policie jsme vyměkli a akci okolo půl jedné ukončili. Dnes, s odstupem času, bych postupoval jinak, ale člověk se chybami učí.
Když jsme u otázky vlastních akcí, plánuješ něco jako promotér?
Jasně, děláme stálé akce v Perpetuu, kam zveme DJe z celé republiky i ze zahraničí. Nejbližší zajímavostí je 23. srpna akce s Holanďany - Fusion, Harsh a MC Dart, všichni zástupce Triple Vision Recordings. No a pak se chystá na přelom září a října velká akce s hvězdou z Anglie, které tu snad budou častější. Dále mám domluvenou blízkou spolupráci s Rakouskem a to nejen s u nás známými Trife Life!, ale hlavně s TrickDisk crew atd.
V současnosti se ale spíš zaměřuješ na prodej desek, vozíš sem spoustu asfaltu ze zahraničí. Pomáhá ti nějak, že vedeš vlastní vinylshop?
No určitě, mám přístup k absolutní většině novinek a samozřejmě k velkému množství promo desek. Mnoho věcí hraju klidně měsíc před tím, než vyjdou. Některá proma si třeba půjčuje Koogi do rádiového ShadowBoxu, který se vysílá každou druhou neděli na Rádiu 1. Díky novinkám mé sety nejsou rozhodně stejné. Mám sice pár desek, které nevytahuju z recordbagu a na které nedám dopustit, ale mnoho jich není.
Právě díky dostupnosti rozmanitých desek si můžeš dovolit hrát jakýkoliv set - rozjezdový, lehounký, s příjemnýma ženskýma vokálkama, nebo rovný těžkopádný techstep. Co hraješ nejradši a s čím na nás vyrukuješ na Loopu?
Podle nálady, akce, počtu lidí, DJe co hrál přede mnou... těch aspektů je mnoho. Začínám sem tam hrávat ameny, pouštím i "diskotékové" tracky typu Johna B a mám rád psycho masakry od Kemala. Myslím, že mám momentálně hodně solidní přehled o tom, co se v DNB děje. Hodně lidí má strach, že přejde do komerce a zůstane pouze DNB zfúzovaný s housem. Ale myslím si, že ta komerce tady bude, ale scéna zůstane stejně široká jako nyní. Konkrétně u nás se ta komerce časem nejdřív objeví v Praze, možná bude i v Brně, ale Ostravě zůstane techstep. Uvidíme. Poslední dobou si hodně ujíždím na Good Lookin' soundu, ale ostatní odnože nejsou rozhodně v pozadí. Na Loopu budu hrát zřejmě jako první někdy odpoledne, takže to bude asi setík jemný, trochu vokálový, říznutý jazzem, floating... nechejte se překvapit.
Vyžíváš se v dlouhých setech, kdy jsi se měl naposledy šanci se takto předvést?
Naposledy to bylo na Eastek open airu o víkendu. Hrál jsem necelé čtyři hodiny od jedné v noci. No a jelikož to byla spíš systémová akce, odehrávalo se to celé v tvrdším stylu. Začátek byl takový chemičtější, syntetičtější, postupně to přecházelo do klasického válivého techstepu, s občasným proložením vokálovou nebo amenovou deskou. Pokračování to mělo okolo poledne kdy jsem hrál inteligentni DNB asi tři hoďky. Hodně mě to bavilo, jelikož nemám moc šanci tyhle desky hrát. Sluníčko příjemně svítilo a lidi se bavili, bylo to jemné a příjemné, což já rád.
Díky za rozhovor.
Taky diky, uvidíme se na Loopu, či na jiné akci. Moje nejbližší hraní je 26. července v klubu Perpetuum, kde bude intelligent drum'n'bass večírek. Hned následující den hraji na festivalu Loop, kam vás všechny srdečně zvu. ;) Ahoj! :)
Ty pocházíš z Brna, které není zrovna mnoho ovlivněno drum'n'bassem. Přesto jsi stál a stojíš za nejznámějšími místními projekty, o co se všechno jedná?
Z Brna nepocházím, jsem ze severní Moravy. V Brně jsem začal před pěti lety studovat a už jsem zde zůstal. Jsem z vesnice, takže přístup k současné muzice jsem získal až v Brně. Tady se můj vývin zatím ustálil na DNB, kterému se i přes oblibu jiných stylů věnuji nejvíce. U DNB jsem zůstal také taky proto, že fúzuje snad se vším, jazzem počínaje, metalem konče Každý si najde svou oblíbenou odnož.
Asi před čtyřmi lety jsem se na netu seznámil s Jarkem aka Kerrayem, který už v té době skládal muziku na počítači. Koupili jsme si první desky a bez vlastního gramofonu jsme se tak nějak učili hrát. Je pravdou, že hraní byly spíše náhodou. Hráli jsme po různých akcích, jako třeba koncertu Ole Lukkoye v legendárním klubu THC na Spolkově nebo po koncertu Ohm Square v ještě legendárnější Vaňkovce. Když se kouknu zpět, tak mně tak trochu vadí, že jsme - teda speciálně já - hráli bez nějakého hlubšího umu. To už bylo období společného projektu Cube a dostávali jsme různá hraní. Třeba na Fan Favoritu, nebo na akcích pro začínající DJs New Generation, díky kterým se proslavili hlavně techno DJs - Radan Mach, Sors a další. Naše úzká spolupráce zanikla odchodem Kerraye za studiemi do Prahy, takže requiem in peace Cube.
V současnosti se podílím na Redrumu - mnohem mladším sdružení. Pod tímto jménem vystupuje už přibližně půl roku 5 DJs - Overflow, Mystique, Bluelighter, X.Morph, Phalko a MC Rack. V podstatě hrajeme po celé republice, jak po klubech, tak na festivalech, mimo čehož se staráme o rezidentní noc v klubu Perpetuum. Hrajeme DNB v klasické podobě a já osobně si ještě libuju v intelligentech a třeba X.Morph v breakbeatu.
Jaké bylo tvé první větší hraní? Měl jsi někdy z DJingu trému, strach či jsi byl naopak někdy pobaven?
První větší hraní bylo na začátku roku v ostravském Alcatrazu na Triple Vision Night, spolu s holandskými producenty a DJs Falcon a Dreazz. Akci jsem rozjížděl myslím velmi solidně, alespoň podle reakce a ohlasů lidí. Trému mám pokaždé a nevím jak se jí zbavit, nejlépe se mi hraje po určité aklimatizaci v klubu, kdy se můžu aspoň půl hoďky před hraním, trošku zaposlouchat do hrané muziky a zkouknout co nejvíc sedí lidem.
Nejhorší zkušenosti mám s hraním, kdy dorazím do klubu a jdu hned hrát. Neustále operuji se slovem "hraju". Pravda je ta, že ještě stále mám pocit, že desky pouze pouštím. Hrají tady jiní - Sayko a pár dalších, ale je jich hodně málo. Ale na druhou stranu, humorných vzpomínek má každý DJ hromady. Jen občas neví, jestli se má smát, nebo plakat - viz akce bez odposlechu, s řeminkáčema apodobné jsou velmi humorné. Člověku je to líto, protože se musí mnohem víc soustředit a jeho výkon není ani zdaleka takový, jaký by si představoval...
Často hraješ v Ostravě, Praze a samozřejmě rodném Brně. Jaký vidíš rozdíl mezi scénami v těchto městech, které město je dle tebe na tom nejlíp?
Nevyvyšoval bych jedno město nad druhé, protože každé město má období, kdy roste a kdy stagnuje. Rozdíl vidím v počtu obyvatel, druhu akcí co převládají a samozřejmě na zaměstnanosti. Praha je na tom ve všech třech rozdílnostech nejlíp. Má největší počet obyvatel, takže si můžete dovolit dělat více různých akcí v jeden den. Je nejrozmanitější a do muziky tam teče nejvíc peněz. Brno má také hodně obyvatel, kteří často mají více peněz než lidé třeba v Ostravě. Ale problém je tu ten, že před mnoha lety zde byl nastolen trend mega techno akcí, které veškerou okolní scénu převálcují. Dělat akci o víkendu, kdy se pořádá takováhle megaakce, je zaručený propadák. Pravdou také je, že se z toho stala móda a komerce, takže se tu lidi nechodí za muzikou, ale protože to je in. Rozhodně se podobných lidí nebojím a nepochybně se to postupně zlepšuje, viz DNB stage na Loopu nebo předpokládaná stage s obdobným hudebním zaměřením na Apokalypse v září. A samozřejmě program klubu Perpetuum, kde jsou dvě dnb akce měsíčně. Ostrava mi přijde, že momentálně stagnuje co se týče DNB, a roste co se týče techna. Ale to může být můj subjektivní pocit..
V Brně nepůsobíš jen jako DJ, ale částečně i jako promotér. Dělal jsi pár akcí, z nejznámějších asi policií ukončený Hardware. Jak to tehdy vůbec bylo?
No to byla moje promotérská premiéra a zároveň trochu propadák, vrhnul jsem do neznalý věci a pohořel jsem. Dělal jsem tu akci s člověkem, který si říká Face, on ji zajišťoval z pořadatelský stránky, já ji financoval a dělal line up na DNB stagi. Pohořeli jsme na majiteli klubu Edisons Garden, panu Hosnovi, který je prostě narovinu zmrd. Neřekl nám, že na pořádání podobných akcí tam nemá povolení, protože tam ještě tehdy neexistovala izolace. Byla to i naše chyba, že jsme si to nezjistili, ale netušili jsme to, protože tam už proběhly koncerty Monkey Business, Daniela Hůlky a dalších nesmyslů. Ty samozřejmě nikomu v okolí nevadily, kdo by si zadarmo neposlechl doma za klubem koncert Hůlky... Pokud nějaké stížnosti byly, rozhodně jich nebylo tolik, jako během naší akce. Samozřejmě, že po několikátém příjezdu statní policie jsme vyměkli a akci okolo půl jedné ukončili. Dnes, s odstupem času, bych postupoval jinak, ale člověk se chybami učí.
Když jsme u otázky vlastních akcí, plánuješ něco jako promotér?
Jasně, děláme stálé akce v Perpetuu, kam zveme DJe z celé republiky i ze zahraničí. Nejbližší zajímavostí je 23. srpna akce s Holanďany - Fusion, Harsh a MC Dart, všichni zástupce Triple Vision Recordings. No a pak se chystá na přelom září a října velká akce s hvězdou z Anglie, které tu snad budou častější. Dále mám domluvenou blízkou spolupráci s Rakouskem a to nejen s u nás známými Trife Life!, ale hlavně s TrickDisk crew atd.
V současnosti se ale spíš zaměřuješ na prodej desek, vozíš sem spoustu asfaltu ze zahraničí. Pomáhá ti nějak, že vedeš vlastní vinylshop?
No určitě, mám přístup k absolutní většině novinek a samozřejmě k velkému množství promo desek. Mnoho věcí hraju klidně měsíc před tím, než vyjdou. Některá proma si třeba půjčuje Koogi do rádiového ShadowBoxu, který se vysílá každou druhou neděli na Rádiu 1. Díky novinkám mé sety nejsou rozhodně stejné. Mám sice pár desek, které nevytahuju z recordbagu a na které nedám dopustit, ale mnoho jich není.
Právě díky dostupnosti rozmanitých desek si můžeš dovolit hrát jakýkoliv set - rozjezdový, lehounký, s příjemnýma ženskýma vokálkama, nebo rovný těžkopádný techstep. Co hraješ nejradši a s čím na nás vyrukuješ na Loopu?
Podle nálady, akce, počtu lidí, DJe co hrál přede mnou... těch aspektů je mnoho. Začínám sem tam hrávat ameny, pouštím i "diskotékové" tracky typu Johna B a mám rád psycho masakry od Kemala. Myslím, že mám momentálně hodně solidní přehled o tom, co se v DNB děje. Hodně lidí má strach, že přejde do komerce a zůstane pouze DNB zfúzovaný s housem. Ale myslím si, že ta komerce tady bude, ale scéna zůstane stejně široká jako nyní. Konkrétně u nás se ta komerce časem nejdřív objeví v Praze, možná bude i v Brně, ale Ostravě zůstane techstep. Uvidíme. Poslední dobou si hodně ujíždím na Good Lookin' soundu, ale ostatní odnože nejsou rozhodně v pozadí. Na Loopu budu hrát zřejmě jako první někdy odpoledne, takže to bude asi setík jemný, trochu vokálový, říznutý jazzem, floating... nechejte se překvapit.
Vyžíváš se v dlouhých setech, kdy jsi se měl naposledy šanci se takto předvést?
Naposledy to bylo na Eastek open airu o víkendu. Hrál jsem necelé čtyři hodiny od jedné v noci. No a jelikož to byla spíš systémová akce, odehrávalo se to celé v tvrdším stylu. Začátek byl takový chemičtější, syntetičtější, postupně to přecházelo do klasického válivého techstepu, s občasným proložením vokálovou nebo amenovou deskou. Pokračování to mělo okolo poledne kdy jsem hrál inteligentni DNB asi tři hoďky. Hodně mě to bavilo, jelikož nemám moc šanci tyhle desky hrát. Sluníčko příjemně svítilo a lidi se bavili, bylo to jemné a příjemné, což já rád.
Díky za rozhovor.
Taky diky, uvidíme se na Loopu, či na jiné akci. Moje nejbližší hraní je 26. července v klubu Perpetuum, kde bude intelligent drum'n'bass večírek. Hned následující den hraji na festivalu Loop, kam vás všechny srdečně zvu. ;) Ahoj! :)
Hardcell (Skunkworks/SWE) exklusivně před vystoupením na festivalu Loop
Novinky brněnského festivalu Loop
Už je to pár pátku, kdy jsi naposledy hrál v ČR, co se za to dobu změnilo v životě Hardcella producenta a DJ?
V poslední době jsem hodně experimentoval se zvuky, zároveň jsem tvořil nové album, které se již brzy objeví na trhu. Při práci na desce jsem testoval nové postupy, sbíral inspiraci ve starých deskách, které jsem zkoušel mixovat s moderními zvuky, na moderní technice.
Na festivalu Loop to bude Tvé první živé vystoupení v ČR, představ prosím blíže svůj live projekt.
Live act je postaven na společné práci dvou lidí, mne a Pär Grindvika, původně byl zamýšlen jako projekt, který vystoupí jen jednou na vyhlášené party švédského labelu Mankind. Většinu materiálu jsem složil já a Pär se na něm podílel jako co-producent, část věcí jsou také naše solo produkce. Po premiéře jsme byli mile překvapeni, jak nám to spolu dobře zní a rozhodli jsme se pokračovat i dále. Idea projektu je jednoduchá, pustit mezi lidi široké spektrum, na smyčkách založené, taneční muziky. Struktura našeho vystoupení se podobá mnohem více intensivnímu dj setu než konvenčním live actům s dlouhými nástupy a několika crescendy. Každý set také obohacujeme našimi aktuálními produkcemi. Ani jeden set není stejný jako ten předchozí.
Již několikrát jsi zmínil osobu Pär Grindvika, představ jej prosím.
Osobně si myslím, že Pär je jedním z nejnadanějších producentů ve Švédsku. Produkci se věnuje teprve chvíli, dosud nezačal vydávat. Jeho sound je do značné míry funky, ostrý s množstvím temných nálad. V současné době by mu měl vyjít první remix na stockholmské značce Illegal, všichni, kdo zatím měli možnost tuhle pecku slyšet, si ji náramně pochvalovali, včetně respektovaných umělců.
Když jsme se spolu naposledy bavili, říkal jsi mi, že tvoříš výhradně na PC, změnilo se na tom něco?
Vůbec nic, nemám žádný důvod to měnit. Počítače jsou budoucnost.
Při live vystoupení budete používat taky jen PC, nebo je obohatíte o nějaké mašinky?
Abychom ozvláštnili naše vystoupení a získali větší prostor pro improvizaci, použijeme samplery.
Spolupracuješ s Johanem Bacto na projektu Devil´s Choice, produkuješ na značce Skunkworks, nedávno jsem slyšel několik Tvých produkcí na A.M.C. Ryana Rivery a Andrew Richleyho, to je docela slušný záběr, děláš ještě s někým nebo pro nějaký další label?
Ano, s Johanem zrovna dokončujeme nějaký materiál pro Theory Bena Simse. Pracoval jsem také s Tobiasem Von Hofstenem na stockholmském labelu Illegal a sublabelu LTD. Ostatní je dosud tajné, rýsuje se spousta nových spoluprací.
Před časem jsi namixoval CD pro Evil Deception z Malmoe, nechystá se pokračování?
To CD bylo projektem Jimmyho, majitele Evil Deception Records. Vybral skladby a vše připravil, já jsem jen pomáhal s mixem.
Nenapadlo vás s Pärem vydat záznam vašeho live setu v podobě oficiálního CD?
Přemýšleli jsme nad tím, ale... zatím ne.
V Brně, stejně jako na jiných místech v ČR budeš hrát na velké akci, preferuješ takové ravey, nebo si to víc užiješ na menší klubovce?
Vše záleží na publiku a atmosféře. Může být skvělá jak na velké akci tak v klubu.
V poslední době jsem hodně experimentoval se zvuky, zároveň jsem tvořil nové album, které se již brzy objeví na trhu. Při práci na desce jsem testoval nové postupy, sbíral inspiraci ve starých deskách, které jsem zkoušel mixovat s moderními zvuky, na moderní technice.
Na festivalu Loop to bude Tvé první živé vystoupení v ČR, představ prosím blíže svůj live projekt.
Live act je postaven na společné práci dvou lidí, mne a Pär Grindvika, původně byl zamýšlen jako projekt, který vystoupí jen jednou na vyhlášené party švédského labelu Mankind. Většinu materiálu jsem složil já a Pär se na něm podílel jako co-producent, část věcí jsou také naše solo produkce. Po premiéře jsme byli mile překvapeni, jak nám to spolu dobře zní a rozhodli jsme se pokračovat i dále. Idea projektu je jednoduchá, pustit mezi lidi široké spektrum, na smyčkách založené, taneční muziky. Struktura našeho vystoupení se podobá mnohem více intensivnímu dj setu než konvenčním live actům s dlouhými nástupy a několika crescendy. Každý set také obohacujeme našimi aktuálními produkcemi. Ani jeden set není stejný jako ten předchozí.
Již několikrát jsi zmínil osobu Pär Grindvika, představ jej prosím.
Osobně si myslím, že Pär je jedním z nejnadanějších producentů ve Švédsku. Produkci se věnuje teprve chvíli, dosud nezačal vydávat. Jeho sound je do značné míry funky, ostrý s množstvím temných nálad. V současné době by mu měl vyjít první remix na stockholmské značce Illegal, všichni, kdo zatím měli možnost tuhle pecku slyšet, si ji náramně pochvalovali, včetně respektovaných umělců.
Když jsme se spolu naposledy bavili, říkal jsi mi, že tvoříš výhradně na PC, změnilo se na tom něco?
Vůbec nic, nemám žádný důvod to měnit. Počítače jsou budoucnost.
Při live vystoupení budete používat taky jen PC, nebo je obohatíte o nějaké mašinky?
Abychom ozvláštnili naše vystoupení a získali větší prostor pro improvizaci, použijeme samplery.
Spolupracuješ s Johanem Bacto na projektu Devil´s Choice, produkuješ na značce Skunkworks, nedávno jsem slyšel několik Tvých produkcí na A.M.C. Ryana Rivery a Andrew Richleyho, to je docela slušný záběr, děláš ještě s někým nebo pro nějaký další label?
Ano, s Johanem zrovna dokončujeme nějaký materiál pro Theory Bena Simse. Pracoval jsem také s Tobiasem Von Hofstenem na stockholmském labelu Illegal a sublabelu LTD. Ostatní je dosud tajné, rýsuje se spousta nových spoluprací.
Před časem jsi namixoval CD pro Evil Deception z Malmoe, nechystá se pokračování?
To CD bylo projektem Jimmyho, majitele Evil Deception Records. Vybral skladby a vše připravil, já jsem jen pomáhal s mixem.
Nenapadlo vás s Pärem vydat záznam vašeho live setu v podobě oficiálního CD?
Přemýšleli jsme nad tím, ale... zatím ne.
V Brně, stejně jako na jiných místech v ČR budeš hrát na velké akci, preferuješ takové ravey, nebo si to víc užiješ na menší klubovce?
Vše záleží na publiku a atmosféře. Může být skvělá jak na velké akci tak v klubu.
Novinky brněnského festivalu Loop
První informace o drum'n'bassu na Loopu
- Konečný počet scén na festivalu je 7!
- Akce je rozšířena o "Open air Kiss Hady stage" - koncertní scéna, kde vystoupí Tata Bojs, Southpaw, East Authentic sound system a Beat Brothers. Začátek v 15:00.
- Akce je dále rozšířena o "Kentauri zone (VIP)" s Sasse (D), Oswald, Vik, Manio, Baltazar, Vask a Alaph.
- Celkový počet účinkujících DJs, kapel a live actů je 51!
- Začínají soutěže o vstupenky, trička, Twister a vstupy do Kentauri zone.
- Začátek akce se posouvá na 15:00, kdy začíná na open air stage Kissmania show s DJ Jerrym a Rene Kevrigem.
- Předprodeje v síti Ticketstream po celé ČR a cestovních kancelářích Fischer, v předprodejních místech uvedených na tiskovinách nebo na www.festivalloop.cz. Cena 350 Kč v předprodeji / 400 Kč na místě.
- Více informací a podrobností o festivalu Loop najdete na www.festivalloop.cz nebo na vašich oblíbených stránkách, kde každý týden zveřejníme festivalové novinky.
- Akce je rozšířena o "Open air Kiss Hady stage" - koncertní scéna, kde vystoupí Tata Bojs, Southpaw, East Authentic sound system a Beat Brothers. Začátek v 15:00.
- Akce je dále rozšířena o "Kentauri zone (VIP)" s Sasse (D), Oswald, Vik, Manio, Baltazar, Vask a Alaph.
- Celkový počet účinkujících DJs, kapel a live actů je 51!
- Začínají soutěže o vstupenky, trička, Twister a vstupy do Kentauri zone.
- Začátek akce se posouvá na 15:00, kdy začíná na open air stage Kissmania show s DJ Jerrym a Rene Kevrigem.
- Předprodeje v síti Ticketstream po celé ČR a cestovních kancelářích Fischer, v předprodejních místech uvedených na tiskovinách nebo na www.festivalloop.cz. Cena 350 Kč v předprodeji / 400 Kč na místě.
- Více informací a podrobností o festivalu Loop najdete na www.festivalloop.cz nebo na vašich oblíbených stránkách, kde každý týden zveřejníme festivalové novinky.
První informace o drum'n'bassu na Loopu
Festival Loop
Festival Loop bude jedna z prvních opravdu velkých akcí v Brně, zaměřující se na tolik stylů progresivní taneční hudby zároveň. Narazíte zde na haly a stany, z nichž vychází zvuky techna, houseu, hip-hopu, chill-outu a v neposlední řadě i drum'n'bassu. Přesně 27. července tu na vás bude čekat spousta kvalitní hudby ze všech koutů světa.
Velice pevnou oporu na Loopu budou mít zlomené beaty, hlavně v podobě drum'n'bassu - nejenže zde vystoupí to nejlepší z tuzemské scény, dostane se i na zahraniční support v podobě zkušeného dlouholetého tahouna. DJ Soulsource, původně hip-hopový DJ, patří mezi technicky nejzkušenější zástupce švýcarského drum'n'bassu. Jeho brilantní odpočinkovější set doplní jak již bylo řečeno DJská špička naší země.
Pražský sound přijede reprezentovat dvojka ShadowBox DJs - Koogi a IM Cyber, duo které snad ani není třeba nijak dále představovat. Jejich sety stejně tak jak u zahraničního hosta nepatří k nejtvrdším, ale po stránce propracovanosti se řadí k tomu nejlepšímu, co u nás lze slyšet.
Ostravský sound system dvoika.troika zde bude mít také své dva zástupce. Jejich jména jsou v poslední době často skloňována kvůli experimentům, které ve svých živých vystoupeních předvádějí. Ať již se jedná o sety zkušenějšího Inspirala X62 či neméně vyspělého Sayka, jsou vždy doprovázeny výraznými scratchi. Sayko patří k několika málo tuzemským DJs, kteří mixují amenové desky.
Lineup tohoto propracovaného stage uzavře známý místní DJ Overflow. Ten patří do nepočetné skupinky brněnských DJs, kteří vás na akcích nikdy nezklamou, o čemž svědčí jejich vydařené večírky v klubu Perpetuum. Od Overflowa můžete čekat spoustu nových desek, podaných na zlatém podnosu bravurních mixů.
Jak je vidět z lineupu, drum'n'bassový stage nezůstane v pozadí žádných jiných pódií. Naopak jsme přesvědčeni o tom, že zde zvuk zlomeného beatu rozumě ovlivní více lidí než klasickou klientelu těchto akcí.
Velice pevnou oporu na Loopu budou mít zlomené beaty, hlavně v podobě drum'n'bassu - nejenže zde vystoupí to nejlepší z tuzemské scény, dostane se i na zahraniční support v podobě zkušeného dlouholetého tahouna. DJ Soulsource, původně hip-hopový DJ, patří mezi technicky nejzkušenější zástupce švýcarského drum'n'bassu. Jeho brilantní odpočinkovější set doplní jak již bylo řečeno DJská špička naší země.
Pražský sound přijede reprezentovat dvojka ShadowBox DJs - Koogi a IM Cyber, duo které snad ani není třeba nijak dále představovat. Jejich sety stejně tak jak u zahraničního hosta nepatří k nejtvrdším, ale po stránce propracovanosti se řadí k tomu nejlepšímu, co u nás lze slyšet.
Ostravský sound system dvoika.troika zde bude mít také své dva zástupce. Jejich jména jsou v poslední době často skloňována kvůli experimentům, které ve svých živých vystoupeních předvádějí. Ať již se jedná o sety zkušenějšího Inspirala X62 či neméně vyspělého Sayka, jsou vždy doprovázeny výraznými scratchi. Sayko patří k několika málo tuzemským DJs, kteří mixují amenové desky.
Lineup tohoto propracovaného stage uzavře známý místní DJ Overflow. Ten patří do nepočetné skupinky brněnských DJs, kteří vás na akcích nikdy nezklamou, o čemž svědčí jejich vydařené večírky v klubu Perpetuum. Od Overflowa můžete čekat spoustu nových desek, podaných na zlatém podnosu bravurních mixů.
Jak je vidět z lineupu, drum'n'bassový stage nezůstane v pozadí žádných jiných pódií. Naopak jsme přesvědčeni o tom, že zde zvuk zlomeného beatu rozumě ovlivní více lidí než klasickou klientelu těchto akcí.
Festival Loop
Letní festival elektronické taneční hudby v centru Brna
Poslední červencový víkend, plocha 16 000 m2, střed brněnského výstaviště, pavilony A, V a H plus stan, to je datum a místo konání největšího brněnského letního festivalu Loop, který připravila agentura G productions.
Od 17:00 dne 27.7.2002 do 6:00 dne 28.7.2002 se na pěti pódiích představí výkvět zahraniční i domácí taneční scény.
Rozdělení jednotlivých scén na techno, house, experimental - minimal, drum'n'bass/jungle a hip hop, účast osobností typu Hardcell - live, Samuel L. Session, Jay Dee, Eric Fishcer, Farben - live, Soulsource, Warszafszki Dezcz - live a Sila Argumentu - live slibuje uspokojit i nejnáročnější posluchače, kteří jsou zvyklí na kvalitu a nechybí jim touha po objevování nových kvalitních umělců.
Naprostou pohodu při vychutnávání live a DJ setů zajistí prověřené sound systemy EAW a AC Akustika, laser light show Live (SK), živá videoanimace Phase a dekorace Depo9.
V areálu najdete U rampu, shopy s muzikou a jiné, simulátory, bary a koktejlové bary Bols, venkovní posezení a nakonec skvělou after party.
27.7.2002 v Brně se deště bát nemusíte!
Více podrobných informací najdete na www.festivalloop.cz.
Průběh festivalu bude vysílán obrazem živě na www.festivalloop.cz, www.techno.cz a www.rave.cz videotechnologií společnosti Švamberk.NET.
Účast 37 DJs a live actů slibuje letní festival Loop, který se bude konat 27.7. v Brně na výstavišti ve třech pavilonech a stanu. Za akcí stojí agentura G Productions, kterou znáte především jako pořadatele série parties Orion Hall.
Na rozdíl od serveru Rave.cz, který akci podporuje, my známe i správnou adresu stránek festivalu - zní www.festivalloop.cz. ;)
Poslední červencový víkend, plocha 16 000 m2, střed brněnského výstaviště, pavilony A, V a H plus stan, to je datum a místo konání největšího brněnského letního festivalu Loop, který připravila agentura G productions.
Od 17:00 dne 27.7.2002 do 6:00 dne 28.7.2002 se na pěti pódiích představí výkvět zahraniční i domácí taneční scény.
Rozdělení jednotlivých scén na techno, house, experimental - minimal, drum'n'bass/jungle a hip hop, účast osobností typu Hardcell - live, Samuel L. Session, Jay Dee, Eric Fishcer, Farben - live, Soulsource, Warszafszki Dezcz - live a Sila Argumentu - live slibuje uspokojit i nejnáročnější posluchače, kteří jsou zvyklí na kvalitu a nechybí jim touha po objevování nových kvalitních umělců.
Naprostou pohodu při vychutnávání live a DJ setů zajistí prověřené sound systemy EAW a AC Akustika, laser light show Live (SK), živá videoanimace Phase a dekorace Depo9.
V areálu najdete U rampu, shopy s muzikou a jiné, simulátory, bary a koktejlové bary Bols, venkovní posezení a nakonec skvělou after party.
27.7.2002 v Brně se deště bát nemusíte!
Více podrobných informací najdete na www.festivalloop.cz.
Průběh festivalu bude vysílán obrazem živě na www.festivalloop.cz, www.techno.cz a www.rave.cz videotechnologií společnosti Švamberk.NET.